wtorek, 11 października 2011

Kaczka z jabłkami i kluski śląskie, są dobre na wszystko.

Dób to takie mięso, które smakuje dużej ilości osób. Nic dziwnego :) Mimo tego, że czas smażenia/gotowania/pieczenia kaczki jest dłuższy niż kurczaka, to warto czekać. Gwarantowane są fantastyczne doznania smakowe. Kaczka to dla mnie mięso bardziej ekskluzywne niż kurczak i jadamy ją od święta. Ale ostatnio nadarzyła się okazja i kaczkę zakupiliśmy, to od razu pomyślałam o tym aby przygotować ją z jabłkami. Sos, który powstaje podczas duszenia mięsa z jabłkami, jest fantastyczny :) Dlatego warto zgrzeszyć.

KACZKA W SOSIE Z JABŁKAMI


Składniki:

- udka i piersi z kaczki
- jabłko
- 1/3 cebuli
- olej
- sól
- pieprz
- majeranek
- papryka w proszku

Udka i piersi popieprzyć, posolić, obtoczyć w majeranku i papryce.
Podsmażyć na oleju z dwóch stron. Dodać pokrojoną w piórka cebulkę i przez chwilę smażyć razem. Gdy uznamy, że już wystarczy smażenia zalewamy wodą. Dusimy do miękkości, dość długo (na pewno 2 godziny, jak nie więcej), gdy woda wyparuje - dolewamy.
Jabłka nie obieramy, kroimy na ćwiartki i wykrawamy gniazda nasienne. Dodajemy do kaczki po więcej niż połowie czasu gotowania (ja robiłam na oko) i dusimy razem. Dodajemy pod koniec kotowania pół kostki rosołowej (drobiowej) dla lepszego smaku sosu.
Gdy kaczka jest gotowa, wyjmujemy ją z sosu razem z jabłkami i zagęszczamy sos wodą z mąką (najlepiej mieszać w słoiku i posłużyć się jakbyśmy używali shakera :) ).
Gotowe!
Ja podałam danie z kluskami śląskimi (przepis niebawem) i kapustą czerwoną.
Niebo w gębie! :)




Słodkie jabłuszka

4 komentarze:

  1. A ja chyba nigdy jeszcze nie jadłam kaczki. Więc zabieram kawałeczek na próbę! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kaczka to moje ulubione mięso, biorę w ciemno, na pewno była pyszna! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. czy ja widzę kluski śląskie?!
    Takie kluski najlepiej smakują z sosem, a taki z kaczki - pyszny jest!

    OdpowiedzUsuń