sobota, 8 października 2011

Pierś w cieście francuskim

Kiedy usłyszałam "ciasto francuskie", to od razu pomyślałam aby przygotować je na słodko. Ale jako, że czasem lubię zrobić coś innego, stwierdziłam, że to dobry czas aby spróbować ciasta francuskiego w wersji na słono. To był bardzo dobry pomysł :) Danie nie dosyć, że świetnie się prezentuje, to jeszcze świetnie smakuje. Doskonałe na ciepło, jak i na zimno. Na przyjęcia i na obiad. Danie po prostu uniwersalne :)
Przekonajcie się sami!

PIERŚ Z KURCZAKA W CIEŚCIE FRANCUSKIM


Składniki:

- gotowe ciasto francuskie (u mnie z Biedronki, jest także w Lidlu), takie którego nie trzeba już wałkować
- 1 pojedyncza pierś z kurczaka
- około 300-400 g pieczarek
- pół papryki czerwonej
- połowa cebuli
- żółty ser
- żółtko do posmarowania ciasta z zewnątrz
- pieprz
- sól
- papryka w proszku
- oregano

Pierś kroimy wzdłuż na pół, posypujemy solą, pieprzem, papryką i oregano. Układamy na cieście, na jego środku, jedna pod drugą. Ciasto nacinamy po bokach na około 2 centymetrowe paseczki z każdej strony równolegle. Nie zdążyłam zrobić zdjęcia, więc wklejam wam prowizoryczny rysunek jak mniej więcej powinno to wyglądać:


Następnie obieramy, kroimy i smażymy pieczarki z pokrojoną w kostkę papryką i cebulą. Kładziemy to na przygotowane piersi, a na to żółty ser. Można położyć w plastrze, można posypać startym. To już zależy od was :)
Następnie ciasto zwijamy na przemian jak chałkę. Raz jeden pasek z prawej strony, raz z lewej strony i tak do końca.
Całość kroimy na pół, między piersiami, tak aby powstały dwie osobne "pieczenie". Przygotowane dwie piersi w cieście, smarujemy z zewnątrz żółtkiem. Całość pieczemy w 195 stopniach na termoobiegu przez 30 do 40 minut.
Ja całość podałam z sałatką grecką, na którą krótki przepis pojawi się niebawem :)
Smacznego! :)





20 komentarzy:

  1. Znam to danie i rzeczywiście jest fenomenalne! W Twoim wykonaniu prezentuje się nader apetycznie :) Pzdr Aniado

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo lubię takiego kurczaka, pyszny jest i pysznie u Ciebie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie wygląda:)Lubię takie smaki:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, uwielbiam wszelkiego rodzaju kombinacje z ciastem francuskim :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda cudnie. Narobiłaś mi ochoty :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś robiłam parówki w cieście francuskim i muszę powiedzieć, że to ciasto smakuje równie dobrze na słodko jak i na słono ;)
    Ale, żeby upiec w nim pierś- na to jeszcze nie wpadłam ;D
    Super pomysł, pyszny smak, syty obiad. Czego chcieć więcej? ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. na ostatnim zdjęciu wygląda jak pieczeń :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Koniecznie muszę spróbować, bo wygląda bardzo zachęcająco! Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam tego kurczaka :) Jest obłędny i baaardzo efektowny :) Ślicznie Ci wyszedł

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo pomysłowe i pieknie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  11. jejuu uwielbiam ciasto francuskie! i akurat wszystkie składniki mam w lodówce!:D rodzinko szykuj sie jutro na kurczaka!!!!;p

    OdpowiedzUsuń
  12. och, świetny pomysł i w końcu chyba się na ten przepis skuszę:) już jest na liście do spróbowania:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zrobiłam to na babski wieczorek ze śpiewaniem i słodkim winem. Idealny wieczór z idealnym jedzeniem ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Koniecznie muszę wypróbować ten przepis! Wygląda bardzo apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Oj, jak ja dawno tego nie robiłam. To było jedno z pierwszych dań, które robiłam samodzielnie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale piękne! :) obserwuję i pozdrawiam. Bardzo mi się tu spodobało :)

    OdpowiedzUsuń
  17. a to nie przypadkiem kroic to po upieczeniu zeby ser nie wyplynal? na zdjeciu jest inaczeji w przepisie tez a chce to niedlugo zrobic

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kroimy już upieczone danie. Na zdjęciach też jest upieczone :)

      Usuń
  18. chyba mamy podobne przepisy, bo też robiłam tą pierś z kurczaka. jest pyszna!

    OdpowiedzUsuń