czwartek, 13 października 2011

Spaghetti - danie szybkie i pyszne :)

Spaghetti to takie danie, które przygotowuje chyba w swoim domu każdy. Wszyscy jednak robią je zupełnie inaczej. Myślę, że danie to należy do jednych z prostszych, ale efektownych i baaardzo dobrych :) Idealnie komponuje się ze świeżo posypanym serem, a aromat oregano roznosi się po całym domu. Danie dobre na niepogodę, i jesienne dni. Poprawia humor i daje chwilę przyjemności :)

SPAGHETTI


Składniki:

- 200-300 g mięsa mielonego
- pół cebuli
- ząbek czosnku (jeżeli ktoś woli bardziej wyrazisty jego smak, mogą być dwa)
- koncentrat pomidorowy lub pomidory z puszki
- sól, pieprz, papryka w proszku, oregano
- makaron do spaghetti

Makaron ugotować al dente.
Cebulę podsmażyć, dodać mięso i czosnek. Po chwili dodać koncentrat pomidorowy (u mnie 3 łyżki, koncentrat można zastąpić pomidorami z puszki), zalać wodą i poddusić. Gdy wszystko razem się poddusi, dodać sól, pieprz, paprykę i oregano. Zaciągnąć wodą z mąką. Sos gotowy :) Prawda, że szybko?
Jeżeli chcemy jeść spaghetti jak włosi, makaron dodajemy na patelnie, dodajemy sos i razem podsmażamy. Ja jednak tak nie zrobiłam, gdyż na zdjęciu nie wyglądało by to najbardziej apetycznie :)
Całość sypiemy serem, u mnie była to żółta mozzarella.
Smacznego! :)


8 komentarzy:

  1. Mmmm aż ślinka cieknie;)ładny talerzyk.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam. Tradycyjnie i przepysznie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszne to poprawianie nastroju :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię bardzo makarony, ale ostatnio rzadko gościły w mojej kuchni. Chyba muszę to koniecznie nadrobić;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam, po prostu. ;) Tradycyjne makaronowe połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie wczoraj robiłam takie spaghetti, do sosu dodałam jeszcze kroplę czerwonego wina.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglada apetycznie! Zaraz ide robic! Wszystkim zycze smacznego!Pozdrawiam!! :)

    OdpowiedzUsuń