niedziela, 13 listopada 2011

Bigos z żeberkami

W ramach akcji Gotujemy po polsku!, której patronem jest serwis zPierwszegoTłoczenia.pl postanowiłam przygotować potrawę, która w naszej rodzinie jest od zawsze, a mianowicie bigos.



Zazwyczaj przyrządzamy go z kiełbasą, a całość doprawiamy przecierem pomidorowym. Tym razem stało się inaczej. Zrobiłam bigos z żeberkami nieco odbiegając od naszej standardowej wersji.

BIGOS Z ŻEBERKAMI




Składniki:

- kiszona kapusta 2 kg
- 2 kiałbasy z tłuszczem (można użyć jednej, zależy jak kto lubi)
- żeberka (500 g)
- suszone grzyby
- listki laurowe
- ziele angielskie
- sól
- pieprz
- papryka w proszku

Osobno podsmażyć żeberka na oleju w trakcie smażenia, posolić, popiepżyć i dodać papryki w proszku. Wyjąć żeberka i osobno (na tym samym tłuszczu) podsmażyć kawałki kiełbasy. Do garnka na rozgrzany tłuszcz wrzucić kapustę i podsmażyć ją. Zacznie ona puszczać sok. Po chwili dodać żeberka, kiełbasę 2 listki laurowe, parę kulek ziela angielskiego i parę grzybków suszonych. Jeżeli ktoś lubi można dodać kminek, ja tego nie robię, bo za nim nie przepadamy.
Wszystko razem gotować, aż wszystko będzie miękkie.
Smacznego! :)


8 komentarzy:

  1. Bigos to zdecydowanie potrawa, którą często jadłam u dziadków. ;) Bardzo aromatyczny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ach, bigos. Jedna z moich ulubionych potraw :) Dodaję do obserwowanych, dopiero zaczynam moją kulinarno-blogową przygodę.

    OdpowiedzUsuń
  3. hmm... jak dawno nie jadłam, pycha


    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj tak, u nas w rodzinie bigos to już tradycja. Brat zajada się nim nawet na kanapkach, jako 'okład', a koledzy z klasy na bezludną wyspę zabraliby tylko 10kg tego przysmaku i nic więcej :D
    To co lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przy otwarciu takich blogów powinno wyskakiwać ostrzeżenie dla osób na diecie, tak jak przed tymi blogami 18+ ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobrze, że nie dodajesz marchewki. Ja nie cierpię bigosów z jej dodatkiem. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Od czasu do czasu uwielbiam kapuściane sycące potrawy, między innymi właśnie pyszny bigos :)

    OdpowiedzUsuń
  8. bigosik! jak ja lubię to danie :) z żeberkami brzmi super!

    OdpowiedzUsuń