wtorek, 29 listopada 2011

Klopsiki w sosie pomidorowym

Czasem mam ochotę na coś innego niż zwyczajne kanapki na kolację. Można tu kombinować z jajecznicą, omletami, sałatkami. Można jednak tak jak ja, przyrządzić pyszne klopsiki, które można zjeść do kromki chleba. Danie może banalne i proste, ale za to bardzo rozgrzewające i sycące. Idealne na coraz to zimniejsze wieczory, a jego przygotowanie zajmuje bardzo mało czasu. Jeżeli znudziły się wam kanapki z szynką czy z serem, to zachęcam do wypróbowania :)

KLOPSIKI W SOSIE POMIDOROWYM


Składniki:
- mięso mielone wieprzowe (500g)
- cebula
- sól
- pieprz
- papryka ostra w proszku
- przyprawa do mięsa mielonego
- trochę bułki tarterj
- jajko
- przecier pomidorowy
- ketchup
- pieczarki (około 300g)

Mięso wymieszać z pokrojoną w kostkę połową cebuli, solą, pieprzem, przyprawą do mięsa mielonego, małą ilością bułki tartej, jajkiem. Formować kulki.
Uformowane już kulki, usmażyć na patelni z olejem.

Pieczarki pokroić, usmażyć z drugą połową cebuli pokrojoną w kostkę. Po chwili dorzucić klopsiki, zalać wodą. Dodać do smaku: koncentratu, ketchupu, paprykę ostrą. Dusić wszystko razem przez około 10-15 minut. Następnie zagęścić wodą wymieszaną z mąką.

Smacznie, a prosto :)


11 komentarzy:

  1. U Ciebie znowu pyszności idealne na jesienne kolacje czy obiady. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Prześladują mnie ostatnio klopsiki xp Muszę zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ulubione danie mojego dziecka! Pysznie u Ciebie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jadłam takie wczoraj. :) To jest pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś po klopsiki jeździłam do IKEI. Teraz również sama robię, ale w sosie pomidorowym jeszcze nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie były w ubiegłym tygodniu;)

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam w tym daniu to, że jest gotowe w pół godziny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Proste, pyszne, rozgrzewajace - takie dania lubie najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  9. apetyczne, uwielbiam takie klopsiki. Można do kromki chleba a można do ziemniaków, albo kaszy. mniamuśne

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszny obiadek, chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  11. pysznie wygląda!;) muszę zrobić;D

    OdpowiedzUsuń