niedziela, 6 listopada 2011

Muffinki pinacolada

Zakupiłam blachę do muffinek! Nie mogłam zbyt długo czekać aby jej nie przetestować, tak więc poszukałam w internecie ciekawego przepisu i wzięłam się do roboty! Moją uwagę przykuły muffinki o smaku pinacolady ;) Jako, że uwielbiam wszystko co pachnie kokosem, od razu wiedziałam, że ten przepis będzie jednym z moich ulubionych. Muffinki są idealnie wilgotne, smaki świetnie się łączą. Chciałam dodać jeszcze malibu ale ktoś u nas w domu je wypił :) Może następnym razem. Dosyć gadania o niczym, przechodzimy do sedna :)

MUFFINKI PINACOLADA ( z TEGO przepisu)



Składniki (na 12 sztuk):

- 275 g mąki
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- łyżeczka sody oczyszczonej
- 4 łyżki cukru
- pół szklanki wiórek kokosowych
- 250 g jogurtu ananasowego z kawałkami ananasa
- 4 łyżki soku z ananasa z puszki
- 5 plastrów ananasa z puszki pokrojonego na kawałki
- 1 jajko
- 5 łyżek oleju
- do ozdobienia wiórki kokosowe

Bierzemy dwie miski. W jednej mieszamy składniki suche czyli mąkę, proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną, wiórki kokosowe i cukier. W drugiej mieszamy składniki mokre czyli jogurt, jajko, olej i sok z ananasa. Dodajemy składniki mokre do suchych i mieszamy (nie miksujemy!). Kroimy ananasa w kostkę (nie zbyt małą) i dodajemy go do wymieszanej masy. Pieczemy około 20 minut w 175 stopniach.
Można posypać wiórkami przed pieczeniem, jednak ja tego nie zrobiłam, bo bałam się, że mi nie wyrosną :) Posypałam je za to po upieczeniu.
Smacznego!



13 komentarzy:

  1. Tropikalne orzeźwienie na jesienne dni :D Pycha.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ piękne zdjęcia kopniętej muffinki. Wygląda jakby berecik po francusku nosiła. Uroczo:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze takich nie jadłam, zapewne są pyszne, mniam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudne są, dołącza do mojej muffinkowej księgi przepisów :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo cieszę się, że Ci posmakowały. Wyglądają kusząco;)

    OdpowiedzUsuń
  6. napewno spróbuję, bo ostatnio kocham wszytsko co z ananasem :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow! Przypuszczam, że smakują naprawdę wspaniale. :)

    Pozdrawiam,
    yummymorning.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. o tak skoro kokos to i ja sięgnę po jedną a może i dwie ha ha ha pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. ślicznie wyrosły! baaardzo fajny smak :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakie śliczne! Jestem fanką muffinek wszelkiej postaci i nie potrafię obejść obok nich obojętnie :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie ma to jak zabawa z muffinkami :) Śliczne Ci wyszły!

    OdpowiedzUsuń