sobota, 3 grudnia 2011

Dietetyczna tortilla

Większośc osób kojarzy sobie dietę z katorgą, wyrzeczeniami i głodem. Wcale tak nie musi być :) Nie chodzi o to, by się głodzić, ale by zjadać dobrze przygotowane i skomponowane posiłki. Podczas odchudzania, tęsknimy za słodyczami, ciastami, a także za fast foodami. Możemy jednak przyrządzić sobie w domu zdrowy, domowy, a co najważniejsze dietetyczny fast food. Dzisiaj proponuję tortillę, mimo, ze nie użyłam własnoręcznie robionych placków, to użyłam tych pełnoziarnistych. Są napewno lepsze niż te zwykłe :)

DIETETYCZNA TORTILLA


Składniki:
- pełnoziarnista tortilla
- pół pomidora
- ogórek konserwowy
- sałata
- parę różyczek brokuła ugotowanego
- pierś z kurczaka (u mnie pół pojedynczej na jedną tortille), ugotowana
- jogurt naturalny (łyżka)
- ząbek czosnku
- suszona bazylia
- papryka w proszku

Placek tortilli wsadziłam do piekarnika, na 150 stopni na termoobieg. W tym czasie pokroiłam w kostkę pomidora, ogórka konserwowego, sałatę, parę różyczek ugotowanego brokuła, pierś z kurczaka.
Rozmieszałam w osobnym naczyniu łyżkę jogurtu, z przeciśniętym przez praskę czosnkiem, a także dodałam paprykę w proszku.
Gdy tortilla się trochę nagrzała, wyjęłam ją z piekarnika, pozostawiając go włączonego. Posmarowałam tortillę przygotowanym wcześniej sosem, posypałam pokrojonymi warzywami i piersią z kurczaka. Wszystko posypałam bazylią suszoną. Zawinęłam tortillę (można to zrobić dowolnie). Wsadziłam do piekarnika, zwiększając temperaturę do 170 stopni. Tortilla została w piekarniku na około 15 minut.
Gotowe!
Prawda, że szybko i zdrowo? :)


13 komentarzy:

  1. Mm ja od dziś na diecie i obiady robię dwa, dla siebie jeden i dla kamila ten numer dwa:)

    z tą tortillą zrobilabym jeden obiad !:)
    dzięki za podpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  2. W zeszłym roku robiłam podobnie ;)
    Jest na prawdę pyszna! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zjadłabym taką z miłą chęcią;D

    www.chocolattemorning.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. często gości u mnie podobna tortilla. te domowe nie dość, że zdrowsze to i sto razy lepsze od tych fastfoodowych

    OdpowiedzUsuń
  5. Tortilla to danie dietetyczna samo w sobie, jeśli nie wpakujemy do niej majonezu ;) Uwielbiam takie domowe wypełnienie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam tortille ,często robię dwie - jedną z majonezem dla syna ,a drugą z jogurtem dla siebie .W obu wersjach są pyszne

    OdpowiedzUsuń
  7. a ja też taką robię i bardzo ją lubię. ; )

    a zdjęcia - IDEALNE! od razu mam ochotę ją zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. mniammm...takie domowe tortille sa najlepsze...narobilas mi smaka:)

    OdpowiedzUsuń
  9. pewnie, że tak. W sumie to wystarczy, że nie wrzucimy tam pół słoika majonezu, a tak zwykle wyglądają te kupne :/

    OdpowiedzUsuń
  10. Podoba mi się taka dieta :)

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam ale wersji dietetycznej jeszcze nie jadlam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Robisz bardzo ciekawe zdjęcia :)
    Z przyjemnością skosztowałabym takiej tortilli, i jeszcze tak pięknie podanej.

    Pozdrawiam ciepło!
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Hej:) wygląda smakowicie czy możesz podać jeszcze przepis na domowej roboty placki tortillowe?

    OdpowiedzUsuń