czwartek, 1 grudnia 2011

Kurczak prawie jak z Meksyku

Nie wiem dlaczego, ale czerwona fasola zawsze kojarzy mi się z meksykańskimi daniami. Tak już po prostu mam. Dzisiaj odkurzyłam stary przepis (może nie jakis wiekowy, ale dawno tego dania nie przyrządzałam) właśnie zawierający fasolę. I to czerwoną :) Bardzo sympatyczna propozycja dla osób, które lubią różnego rodzaju kopytka. Można takie też zamrozić gdy wyjdzie ich dużo, potem odmrozić kiedy znów mamy ochotę.
Bohaterem dzisiejszego posta jest:

KURCZAK Z CZERWONĄ FASOLĄ W SOSIE POMIDOROWYM Z KOPYTKAMI


Składniki (na około 3-4 porcje):

Na kopytka:
- 5-6 ugotowanych ziemniaków
- około 350g mąki
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej
- 2 jajka
- sól

Na sos:
- 2 piersi z kurczaka
- 2 cebule
- 1 puszka czerwonej fasoli
- 100 ml bulionu
- 2 łyżki przecieru pomidorowego
- pieprz
- papryka ostra w proszku

Ziemniaki ugotować w mundurkach. Letnie obrać i przecisnąć przez "wyciskarkę" do ziemniaków. Dodać mąkę, mąkę ziemniaczaną, jajka i trochę soli. Wszystko razem wymieszać. Formować podłużne wałeczki i ucinać na kawałki pod lekkim ukosem (można oczywiście zrobić taki kształt kopytek, na jaki mamy ochotę). Kopytka ugotować w osolonej wodzie, aż nie wypłyną na powierzchnię i chwilkę na niej się pounoszą.

W tym czasie rocimy sos.
Piersi kroimy na kawałki, podsmażamy na patelni mięso, a po chwili cebulę pokrojoną w kostkę. Zalewamy bulionem, dorzucamy fasolę, przecier pomidorowy, dodajemy przyprawy i dusimy, aż sos się trochę nie zagęści. Nie może być zbyt lejący i zbyt gęsty. Zdejmujemy z ognia.
Na talerz wykładamy kopytka i sos, możemy dodać go obok, lub też na kopytka.

I gotowe!
Smacznego :)


12 komentarzy:

  1. Oj jak ja bym zjadła kopytka! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniaaaaaaaaaaam! Aż chce się jeść!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam czerwoną fasolę. Świetny zestaw :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak ostatnio robiłam kopytka z przepisu E.Wachowicz to tylko kury wiedzą jak smakowały,ale nic dziwnego skoro tam ani jajka nie było. Te wygladają naprawdę apetycznie.Chyba się skuszę i zrobię właśnie takie.

    OdpowiedzUsuń
  5. wyglada bardzo zachęcająco :P

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo smakowite i do tego okazało się, że kurczak ma kopytka.

    OdpowiedzUsuń
  7. Podoba mi się to mięsko z sosem, zapiszę sobie :) Jak myślisz, będzie pasować do kaszy gryczanej? Bo dawno jej nie jadłam, a mam ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Russkaya nie mam pojęcia, bo jadłam tylko z tymi kluskami :) Nie wiem czy smak kaszy nie będzie się z tym gryzł, ale spróbuj i daj znać!

    OdpowiedzUsuń