piątek, 16 grudnia 2011

Paszteciki z kapustą i grzybami

Dzisiaj będzie typowo świątecznie. Barszcz z pasztecikami to nieodłączna część naszej każdej Wigilii. Zawsze jednak robił je ktoś inny w rodzinie i przywoził do nas do domu. W tym roku stwierdziłam, że dość z tym. Trzeba w końcu zrobić je samemu.
I zrobiłam. Ciasto francuskie świetnie komponuje się zarówno z kapustą, jak i z grzybami. Jest idealnie chrupiące, o sumpatycznym kształcie, bardzo fajnie się prezentuje. Paszteciki nieziemsko smakują z barszczem i jestem pewna, że w tym roku wylądują na wigilijnym stole :)

PASZTECIKI Z KAPUSTĄ I GRZYBAMI W CIEŚCIE FRANCUSKIM


Składniki:
- gotowe ciasto francuskie (z lidla, bądź z biedronki)
- pieczarki (około 400g)
- kapusta kiszona (około 300g)
- pół cebuli
- sól
- pieprz
- ziele angielskie
- liść laurowy
- jajko

Pieczarki obieramy, kroimy na kawałki. Cebulę kroimy w kostkę. Na patelnię z olejem wsypujemy cebulę, pieczarki, solimy, pieprzymy i podsmażamy, aż pieczarki nie będą złociste i aż się nie skurczą.
Kapustę gotujemy do miękkości, z małą ilością smalcu, z listkiem laurowym i paroma kulkami ziela angielskiego.
Gdy pieczarki się usmażą, a kapusta zmięknie, mieszamy kapustę z pieczarkami.
Ciasto francuskie kroimy na pół, na każdą połówkę wykładamy farsz tak, aby zostawić wolne krawędzie na okolo 2-3 cm. Zwijamy w rulon od dłuższego boku (tak by nasza roladka była dłuższa, a nie grubsza). Kroimy pod skosem tworząc paszteciki, następnie od góry nacinamy nożem tworząc kreskę. Smarujemy ciasto rozbełtanym jajkiem. Pieczemy w 195 stopniach na termoobiegu przez około 20-25 minut.
Bardzo dobre zarówno na ciepło, jak i na zimno.
Smacznego :)



16 komentarzy:

  1. Śliczne :) Nigdy takich nie jadłam, bo nie przepadam za barszczem, ale z pewnością są pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam paszteciki z kapusta i grzybami. Z ciastem francuskim jeszcze nie robiłam.Zrobię je na pewno bo wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ...właśnie o czymś takim myślałem, to ciasto ma szerokie zastosowanie...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. :) też planuję zrobić do świąt, a kapustę mam w lodówce bo została z uszek:)

    buziak!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja chcę już święta i barszcz z pasztecikami! Załatwiłaś mnie tymi zdjęciami moja droga ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba zabiorę się za podobne w ten weekend. Jeju, ale mnie naszła na paszteciki ochota!

    OdpowiedzUsuń
  7. w polaczeniu z barszczykiem mamy bardzo pyyyszne danie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam ciasto francuskie - zawsze zrobi furorę na imprezach - czy to na słodko czy wytrawnie - wszyscy zajadają :)
    a Twoje paszteciki apetyczneeee :)

    OdpowiedzUsuń
  9. jej... wyglądają wspaniale
    pozdrawiam

    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Aż jeść się zachciewa, a jestem po obiedzie :P

    OdpowiedzUsuń
  11. tak je lubię! zawsze w wigilię robi je moja Ciocia i mam wtedy nadzieję, że rodzinka nie zje wszystkim żebym mogła "resztki" zabrać do domu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Z barszczem muszą smakować idealnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Twoje również pysznie wyglądają :) WESOŁYCH ŚWIĄT!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Naprawdę pysznie wyglądają!!!
    Najpiękniejszych Świąt dla Ciebie i Twoich najbliższych!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Mmmm takiego pasztecika, to aż grzech nie zjeść do barszczu. Ja również życzę Wesołych świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zrobiłam i wyszły bardzo fajnie:)

    OdpowiedzUsuń