czwartek, 22 grudnia 2011

Piernikowe muffinki

Tak dawno mnie nie było! Ale to wszystko przez to, że jestem zabiegana. Cały czas coś robię, nie mam czasu usiąść i odetchnąć. Obiady robię dzień wcześniej, lub na dwa dni i są to dania na szybko, nie godne tego, aby je tu pokazywać.
Wczoraj jednak znalazłam chwilkę, żeby zaszyć się w kuchni i upiec coś naprawdę pysznego i szybkiego. A jeżeli chodzi o szybkość robienia, to zawsze stawiam na muffinki.
Za oknem śnieg, zrobiło się bardziej świątecznie, dlatego też dziś proponuję piernikowe muffinki z nutką słodyczy suszonej śliwki.
Pychota!

MUFFINKI PIERNIKOWE Z SUSZONĄ ŚLIWKĄ (inspiracja stąd, jednak przepis nieco zmodyfikowany)


- 200 g mąki
- 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 1/2 łyżeczka mielonego imbiru
- 2 łyżeczki cynamonu
- 1 jajko
- 50 g cukru
- 150 ml mleka
- 6 łyżek oleju
- 4 łyżki miodu
- 80-100 g suszonych śliwek

Nastawić piekarnik do około 190-200 stopni, przygotować formę do muffinek i włożyć do niej papiloty.
Do jednej miski wsypać składniki suche (mąkę, sodę oczyszczoną, proszek do pieczenia, imbir, cynamon). Do drugiej miski dodać składniki mokre (jajko, cukier, mleko, olej, miód). Śliwki pokroić w kostkę, nie za dużą nie za małą.
Składniki mokre przelać do suchych, dodać pokrojone śliwki i wszystko wymieszać łyżką.
Przełożyć ciasto do formy z papilotami i piec przez około 15-20 minut w 190-200 stopniach.
Smacznego! :)


13 komentarzy:

  1. Świetne muffiny :) Piernikowych jeszcze nie jadłam, ale muszą smakować świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniałe na świąteczny czas;)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ze śliwką cudowne! :)
    Ja robiłam wczoraj podobne i zaraz wrzucę przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wcale nie amatorskie to Twoje gotowanie:)
    piękne zdjęcia, zazdroszczę...

    OdpowiedzUsuń
  5. Piernikowe są najlepsze na świecie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale świąteczne:) Wesołych świąt:)

    OdpowiedzUsuń
  7. muffiny zawsze i od święta :) pycha
    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  8. wyglądają przeuroczo z tą kawą :)
    piernikowe muszę też zrobić!
    Wesołych, wesołych Świąt (:

    OdpowiedzUsuń
  9. jej jakie pyszności...
    dziękuje za życzenia i również życzę Wesołych!
    pozdrawiam

    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń