piątek, 9 grudnia 2011

Skrzydełka w miodzie

Czasem mam ochotę na mięso w innej postaci. Gdy kotlety w panierce, roladki na słono, z serem żółtym, czy pieczarkami stają się nudne, warto przyrządzić coś ciekawego. Potrzeba do tego tylko parę składników, a efekt jest piorunujący.
Skrzydełka w miodzie, to świetne połączenie mięsa, miodu, sosu sojowego, imbiru. Wszystko łączy się w jedną spójną całość i daje niesamowite wrażenia smakowe :)

SKRZYDEŁKA W MIODZIE
(STĄD)



Składniki:

- około 8-10 skrzydełek kurczaka
- 2 łyżki oleju
- 2 ząbki czosnku
- 4 łyżki sosu sojowego
- 1 łyżka miodu
- pół szklanki rosołu
- szczypta mielonego imbiru

Skrzydełka gotujemy 10 minut w osolonej wodzie.
Na patelnię dodajemy olej i miód. Podgrzewamy. Po chwili, jak juz lekko się zarummieni dodajemy nasze obgotowane skrzydełka i wyciśnięty przez praskę czosnek. Wszystko przez chwilę razem smażymy. Wlewamy sos sojowy, rosół i dusimy około 10 minut pod przykryciem. Po tym czasie smażymy jeszcze bez przykrywki, obracając do czasu, aż sos nie wypatruje (wszystko zgęstnieje i oblepi kurczaka). Następnie posypujemy imbirem i smażymy jeszcze przez chwilę.
I koniec!
Smacznego :)


16 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie marynaty. Żeberka w miodzie też są pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jadłam nigdy takich. Wyglądają fantastycznie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. jeju, skrzydełka w miodzie i w piwie są na mojej liście do zrobienia!:)

    pychota!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pamiętam, że kiedyś było coś podobnego z Knorra. :)
    Pycha, domowe rzecz jasna najlepsze!

    OdpowiedzUsuń
  5. nie próbowałam nigdy, ale warto bo wyglądają wybornie :)
    pozdrawiam

    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. lubię, nawet bardzo. czasem dodaję też sok z cytryny dla kontrastu

    OdpowiedzUsuń
  7. Jadłam kiedyś żeberka w miodzie i pamiętam, że się rozpływałam. Skrzydełka muszą być przepyszne i troszkę łatwiej się trawią, hahaha.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie jadłam nigdy skrzydełek w miodzie. Jestem pewna, że mam czego żałować...

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę zaserwować Facetowi takiego kurczaka w miodzie, bo ja to za mięsem na słodko nie przepadam :) ale wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Przy takich miodowych skrzydełkach nawet nie trzeba mieć wyrzutów, że coś się przypaliło - taki spieczony miód smakuje doskonale!

    OdpowiedzUsuń
  11. Łanie wyglądają te skrzydełka, lubię dodatek miodu do glazury :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Są przepyszne! nie mam tylko pomysłu z czym je podawać... z jakimi warzywami, dodatkami, jakieś sugestie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz podawać to z upieczonymi talarkami ziemniaków, usmażonymi na patelni z dodatkiem przypraw (np pokrojonych w ósemki, bądź w kostkę), z pieczonymi warzywami, glazurowaną marchewką :) Z czym tylko lubisz :)

      Usuń
  13. Uwielbiam skrzydełka w miodzie na ostro :) eh....dodaję jeszcze do nich soku pomarańczowego lub wyciśniętą cytrynę a wówczas jest lekko kwaskowaty :)

    OdpowiedzUsuń