środa, 11 stycznia 2012

Pizza na cienkim spodzie

Pizza to chyba jedno z najbardziej popularnych dań, na które ludzie wybierają się by zjeść coś poza domem. Pizzerie oferują pizze w różnymi dodatkami, zaczynając od szynek, mięs, a kończąc nawet na owocach morza, czy egzotycznych owocach. Fakt, faktem, taka pizza jest przepyszna. Ale czasem warto poświęcić trochę czasu i przygotować taki obiad samemu, w domu. Może być pizza na cienkim spodzie, może być na grubym. Wszystko wedle naszych upodobań. Ja dzisiaj proponuję tę na cienkim, dodatki możemy dobierać sugerując się naszymi kubkami smakowymi. Polecam wszystkim amatorom pizzy :)

PIZZA NA CIENKIM SPODZIE


Składniki na spód:

- 20 g drożdży świeżych
- około 3/4 szklanki wody
- 250 g mąki
- łyżeczka oleju
- szczypta soli

Ponadto:
- pieczarki
- szynka
- salami
- cebula
- ser żółty
- koncentrat pomidorowy
- oregano

Drożdże rozpuścić w ciepłej wodzie, odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Gdy nasze drożdże trochę podrosną, do miski wsypać mąkę, szczyptę soli i dolać mieszankę drożdży i wody. Wyrabiać ciasto, a gdy jest zbyt kleiste, dosypać mąki. Wyrobione na gładko ciasto odstawiamy w ciepłe miejsce pod przykryciem na około godzinę.
Wyrośnięte ciasto rozwałkować na pożądany kształt (może to być koło, może to być prostokąt, ja zawsze robię prostokąt, bo tak jest prościej), dosyć cienko, ale nie przesadzając. Posmarować ciasto koncentratem pomidorowym, posypać oregano, ułożyć wszystkie dodatki, a potem posypać serem.
Piec na termoobiegu w 180 stopniach przez około 20-30 minut.
Smacznego :)


11 komentarzy:

  1. :) u mnie też była pizza!

    OdpowiedzUsuń
  2. Narobiłaś mi niesamowitej ochoty na pizzę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojj tak, zjadłabym kawałeczek takiej pizzy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie też zebrała się ocjhota na pizze. Po raz drugi ! Pierwszy raz dziś gdy w Empiku oglądałam okrągłą książkę a w niej tylko prezpisy na pizze;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio wszędzie pizza. Domowa najlepsza :D

    OdpowiedzUsuń
  6. oo, chętnie wypróbuję przepis, bo z tego używanego przez moją rodzinę wychodzi takie puchate 'niepizzowe'. twoja wygląda świetnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam taką na cienkim cieście. Zostały mi drożdże po ostatnim pieczeniu, więc może się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale apetyczna !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Na cienkim, smakuje mi najbardziej. :)
    Wygląd tego kawałka zwala z nóg. :)

    P.S
    zmieniłam adres bloga: soulcakes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń