sobota, 14 stycznia 2012

Potrawka z kurczaka na słodko-kwaśno

Nareszcie nadszedł dzień, kiedy się wyspałam. Mimo tego, że spałam dosyć długo (w tygodniu śpię po 3-4 godziny) to i tak nadal czuję się zmęczona. Próbuję odpoczywać, ale w mojej głowie zbyt wiele myśli, bym mogła sobie na odpoczynek pozwolić.
Idę więc do kuchni. Lepiej zająć się myśleniem o gotowaniu, niż o innych sprawach. A z tego siedzenia i myślenia wyszła mi dziś potrawka. Danie łatwe, a do tego niebanalne i pyszne. Można zrobić na niedzielny obiad rosół, a następnie ten wykorzystać do zrobienia właśnie potrawki.

POTRAWKA Z KURCZAKA NA SŁODKO-KWAŚNO


Składniki:

Na rosół:
- kurczak (piersi i nóżka)
- włoszczyzna

Na sos:
- około 2 łyżki stołowe
- tłuszcz (najlepiej palma), około łyżki
- 4 łyżeczki soku z cytryny (może być więcej lub mniej, w zależności czy wolimy sos bardziej kwaśny, czy nie)
- żółtko
- cukier
- rodzynki (opcjonalnie)

Do podania:
- ryż
- marchewka z groszkiem

Z kurczaka i włoszczyzny zrobić rosół. Po zrobieniu, odlać go tyle, ile będziemy potrzebowali na sos (u mnie około 750 ml)
Na suchej patelni podsmażyć mąkę, aż się nie zarumieni, dodać palmę, rozmieszać aby nie by ło grudek. Dodać trochę rosołu, żeby zrobiła się zasmażka (zawiesina) do sosu. Sam rosół wcześniej odlany zagotować, następnie dodać zasmażkę, mieszać tak długo aż zgęstnieje. Wyłączyć gaz. Dodać dok z cytryny, trochę cukru do smaku i roztrzepane żółtko. Mieszać aż wszystkie smaki się połączą. Można także dodać rodzynki.

Podawać z ryżem i marchewką z groszkiem. Mięso można włożyć do sosu, lub wyjąć je na talerz i polać sosem. Najlepiej smakuje, gdy sosu jest dosyć sporo.

Smacznego :)



14 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo zachęcająco :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ale świetne danie :) szkoda, że u mnie tylko ja lubię mięso na słodko...

    OdpowiedzUsuń
  3. ten ryż wygląda obłędnie!!

    OdpowiedzUsuń
  4. wiesZ, że to typowo kaszubskie danie? kurczak z białym sosem z ryżem?:D moja babcia zawsze je robi:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiedziałam. Dzięki za informację :)

      Usuń
  5. Pyszności:) Lubię takie dania. Tak samo jak lubię się wysypiać w weekend;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie to podałaś....super pycha:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. ten so jest pyszny, u mnie w domu mama go robiła do gotowanych mięs z rosolu,nawet do wolowiny, dodawało sie jeszcze troche smietany,naprawde rewelka.Dzieki Ci ogomne, przypomniałam mi go.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Z palmą??? Toż to niszczenie potrawy Masło i tylko masło olejem to się świnie tuczy lub ser żółty się podrabia. Palma = olej, czemu nie pisać dodać utwardzony chemiczne olej roślinny z szkodliwymi substancjami (po procesie utwardzana). oprócz tej palmy to przepis ok.

    pilakacper

    OdpowiedzUsuń