piątek, 6 stycznia 2012

Roladki z kurczaka ze śliwką owinięte boczkiem

Uwielbiam wszelkie roladki z kurczaka, które można nadziewać prawie wszystkim. Do tego mięso nie jest suche, a smaki i kolory są fantastyczne.
Dziś wolny dzień, więc poszalałam trochę w kuchni. Połączenie słodyczy, ze słonymi nutami, tworzy bardzo spójną i przepyszną całość. Wszyscy jedli aż im się uszy trzęsły! Zdecydowanie miła odmiana.

ROLADKI Z KURCZAKA ZE ŚLIWKĄ OWINIĘTE BOCZKIEM



Składniki na 3 roladki:
- jedna pierś z kurczaka (pojedyncza)
- suszone śliwki
- boczek w plasterkach (wędzony)
- ser żółty w plastrach
- szynka
- cukinia
- pieprz
- sól
- przyprawa do kurczaka

Pierś pokroić wzdłóż na 3 części, rozbić tłuczkiem. Następnie delikatnie posolić (choć nie trzeba, bo przyprawa do kurczaka sama w sobie jest słonawa), popieprzyć i posypać przyprawą do kurczaka.
Cukinię pokroić w poprzek na plasterki lub wzdłuż na dłuższe paski. Podsmażyć na patelni z odrobiną oleju. Następnie na każdym kawałku rozbitej piersi układamy plaster szynki, kawałki cukinii i ser żółty. Zwijamy tworząc roladkę.
Na górę każdej roladki kładziemy 2-3 (w zależności jak duże roladki nam wyszły) suszone śliwki i całość obwijamy plasterkami boczku (dookoła całego mięsa). Wsadzamy do piekarnika na około 40 minut piekąc w 185 stopniach.

Smacznego! :)


14 komentarzy:

  1. pysznie połączone. boczek, ser, suszona śliwka... mnaim, wielkie mniam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Za boczkiem niespecjalnie przepadam, ale śliwki i kurczaka bym ci porwała. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. mój tato byłby zachwycony :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię kurczakowe roladki. Świetnie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetne połączenie smaków, muszą być rewelacyjne ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Apetycznie wyglądają te roladki. Ja też lubię wszystkie roladki z kurczaka dają ogromne pole do popisu, od prostych i szybkich do bardzo wykwintnych dań. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. pomysłowo. Śliwki w boczku znam, kurczaka w boczku też ale cała trójka razem i do tego ser... to dopiero smakowita rozpusta:)

    OdpowiedzUsuń
  8. strasznie fajny pomysł na drobiowe piersi.

    OdpowiedzUsuń
  9. w Ugotowanych na tvnie były kiedyś suszone daktyle owinięte w boczek i zawsze chcę je zrobic, ale zapominam.
    teraz Ty mi przypomniałaś.
    wyglądają bardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. co za pyszności :)))

    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Roladki uwielbiam, ale bardzo zainteresowała mnie surówka. ładnie wygląda,podasz przepis?

    OdpowiedzUsuń
  12. Surówka? Nic trudnego :) Poszatkowałam połowę kapusty pekińskiej, starłam na dużych oczkach małą marchew (lub pół dużej), pół jabłka, ogórka konserwowego, pokroiłam trochę świeżego ogórka w kostkę, trochę pora, dolałam sos paprykowo-ziołowy knorra, wsypałam trochę cukru i koperku.
    Można do tego dodać jeszcze kukurydzę z puszki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. fenomenalne, uwielbiam połączenie śliwek z boczkiem, ale kurczaka tak owiniętego nie jadłam, musi być soczysty i super pachnieć.

    Pozdrawiam i lecę oglądać resztę bloga :)
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. rewelacyjne, bardzo mi się podoba takie połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń