poniedziałek, 2 stycznia 2012

Warstwowa kawa z nutą cynamonu

Czasem po ciężkim dniu, kiedy wracam do domu, mam ochotę usiąść i nic nie robić. Zazwyczaj jest to niemożliwe, gdyż mam jeszcze tyle do zrobienia, że ciężko znaleźć taki moment tylko dla siebie. Ale kiedy już go znajdę, zaszywam się pod kocem, z książką w ręku popijając aromatyczną kawę. Mimo tego, że za kawą nie przepadam, to w takiej postaci mam zawsze ochotę :)

KAWA WARSTWOWA Z NUTĄ CYNAMONU


Składniki:
- kawa
- mleko 2% (dobrze się ubija)
- cynamon
- dodatkowo można użyć cukru, jednak ja nie słodzę

Na dno dużej szklanki wlewamy około 1.5 cm zimnego mleka. W tym czasie zaparzamy kawę. Bierzemy ręczny spieniacz do mleka (u mnie taki) i spieniamy mleko wlewając odpowiednią ilość jaka ukazana jest na ściance. Można także mleko spienić w innym naczyniu, cokolwiek tylko macie w domu. Przekładamy łyżką do szklanki spienione mleko, tak aby od górnej ścianki zostały jakieś 3-4 cm (w zależności czy wolimy bardziej mleczną, czy nie). Następnie zaparzoną kawę przelewamy do naczynia z dzióbkiem i delikatnie nalewamy na nasze mleko. Wszystko posypujemy cynamonem.
Gotowe!

A wy, jak lubicie spędzać wolne, zimowe wieczory? :)



21 komentarzy:

  1. uwielbiam kawę z mlekiem :) ze spienionym jeszcze w domu nie piłam, muszę to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też chcę leniwy wieczór! Wieczór z taką kawą. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie tak :3 Odkąd mam spieniacz, codziennie funduję sobie taką kawkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Właściwie to nie piję kawy zbyt często, ale ta wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. szkodda, że nie mam spieniacza do kawy ;(

    OdpowiedzUsuń
  6. oj coś dla mnie :))) wspaniale wygląda

    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. mój tata taką robi, ale ja wolę mocną, czarna i bez cukru :))

    OdpowiedzUsuń
  8. fajny masz spieniacz. Muszę sobie sprawić coś podobnego.Jak narazie ja spieniam sposobem na harcerza-i sama się wpieniam, a kawusia pychota!

    OdpowiedzUsuń
  9. mmm chyba zaraz zrobię sobie kawę ze spienionym mlekiem, mniaaam

    OdpowiedzUsuń
  10. cynamonowe latte... poezja :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ładne warstwy Ci wyszły. uwielbiam taką ilość spienionego mleka

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie tak;)moja miłość od pierwszego wejrzenia!
    Pozdrawiam!
    M.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie jestem typowym kawoszem, ale taka kawa do mnie przemawia :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę kupić sobie taki ręczny spieniacz.Widziałem już coś takiego u znajomych.Wygląda fantastycznie,myślę że smakuje podobnie.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. A jak sie nie ma spieniacza to jak spienic ta pianke?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia jak można inaczej to zrobić :) Można użyć spieniacza w ekspresie, lub takiego jak mój.

      Usuń
    2. No wlaśnie mi twój link nie dziala i nie mogę zobaczyc jaki masz spieniacz :(

      Usuń
  16. zimne mleko?????? przecież kawa musi byc gorąca! Ja robie ja z mlekiem 80 st.

    OdpowiedzUsuń