wtorek, 7 lutego 2012

Sałatka grecka

Czy tylko ja z utęsknieniem czekam na ciepłe, słoneczne, letnie dni? Myślę, że nie. Jednak ostatnio nic nie wskazuje na to, że panująca za oknem zima nas opuści i zostawi w spokoju. Mrozy są straszliwe! Aż się nie chce wychodzić na dwór, bo przejmujący mroźny wiatr odmraża wszystko co tylko możliwe.
W takie dni letniej pogody szukam wszędzie. Szczególnie w jedzeniu.
Z latem kojarzy mi się właśnie sałatka grecka. Pełna przepysznie łączących się ze sobą warzyw, a także sera feta.

SAŁATKA GRECKA


Składniki:
- pomidor
- czerwona papryka
- sałata lodowa
- cebula
- oliwki (u mnie zielone z papryką)
- świeży ogórek
- ser feta (u mnie półtłusty)
- pieprz
- sos sałatkowy grecki knorr

Sałatę lodową odrywam (nie kroję). Do niej dorzucam pokrojonego w kostkę pomidora, paprykę i ogórka. Cebulę (nie za dużo) również kroję w drobną kosteczkę i wrzucam do wcześniej przygotowanych składników. Oliwki kroję w poprzek na mniejsze plasterki, a fetę w większą kostkę. Wszystkie składniki w jednej misce posypuję świeżo zmielonym pieprzem i polewam sosem zrobionym według przepisu na opakowaniu.
Delikatnie wszystko mieszam.
Smacznego ;)


14 komentarzy:

  1. Jedna z moich ulubionych sałatek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też czekam na trochę słońca:-). Uwielbiam tą sałatkę!

    OdpowiedzUsuń
  3. jedna z moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mmmmmmmmmmm oliwki, feta, czego chcieć więcej? pychaa <3

    OdpowiedzUsuń
  5. pozbyłabym się oliwek, ale poza tym pycha ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. jestem za, jeszcze czarne oliwki i mogę jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Robię taką samą. Jest świetna! Nawet oliwki już polubiłam.

    OdpowiedzUsuń
  8. wszystkie greckie dary w jednej miseczce:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam sałatkę grecką! Mi kojarzy się między innymi z letnim grillowaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdecydowanie moja ulubiona :) Do tego mały akcent włoski, w postaci maleńkich panini z masłem czosnkowym i jestem w niebie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. jak sałatka to tylko grecka!

    OdpowiedzUsuń
  12. zdecydowanie należy do czołówki ulubionych sałatek :)

    OdpowiedzUsuń