czwartek, 29 marca 2012

Gulasz? Nie. Gulaszowa!

Na moim blogu nie było jeszcze chyba przepisu na zupę. Dzisiaj za oknem nie najcieplej dlatego miałam ochotę na coś rozgrzewającego, pikantnego i jednocześnie treściwego.
Kiedyś zamieszczałam przepis na placek po węgiersku (TU link do przepisu), który wprost uwielbia cała moja rodzina. Teraz przyszedł czas na zupę, która wpisuje się w klimat tegoż placka.
Połączenie smaku papryki, pomidorów, ostrych przypraw, wołowiny i wieprzowiny jest prawdziwym rajem dla podniebienia.
Naprawdę, warto spróbować.

ZUPA GULASZOWA


Składniki:
- 400g wołowiny
- 400g wieprzowiny
- 1 papryka
- 2 ząbki czosnku
- 1/2 cebuli
- 2 marchewki
- 1 pietruszka (korzeń)
- kawałek selera
- 4-5 małych ziemniaków
- łyżka koncentratu
- sól
- pieprz
- chilli w proszku (u mnie wraz z pieprzem cayenne)
- ostra papryka
- opcjonalnie łyżka pikantnego ketchupu


Cebulę z czosnkiem smażymy na oleju, po chwili dodajemy pokrojoną w kostkę paprykę. Gdy wszystko nam się poddusi, dodajemy pokrojone w większą kostkę mięso. Przez chwilę podsmażamy, a następnie zalewamy wodą. Gotujemy by mięso trochę zmiękło.
Marchewkę, pietruszkę, seler kroimy w plasterki/pół plasterki, a ziemniaki w większą kostkę. Dorzucamy do zupy.
Solimy, pieprzymy, dodajemy ostrą paprykę i chilli z pieprzem cayenne. Następnie łyżkę koncentratu.
Gotujemy do miękkości.
Smacznego!


15 komentarzy:

  1. Ostatnio robiłam z mamą. Pychota!

    OdpowiedzUsuń
  2. danie jednogarnkowe, jedno z moich ulubionych, u mnie bez ketchupu, ale na ostro

    OdpowiedzUsuń
  3. na ostro jak najbardziej :).

    OdpowiedzUsuń
  4. lubię ją. za wyrazisty smak, ostrość i pikanterię. sytość i lekkość zarazem. za obfitość składników, które znakomicie się komponują. za te rozgrzewające kolory.
    za smak i wygląd. za całokształt.

    OdpowiedzUsuń
  5. nie przepadam za miesami z tych zyjatek, ale chyba sie skusze ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. taka zimna jeszcze ta wiosna, że z miłą chęcią bym sobie zjadła takiej ciepłej zupki :)
    pozdrawiam,
    Szana,
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Gulasz to moje prawie ulubione danie ;)

    http://dont--stop--believin.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam w domu jednego gulaszożercę. Fajny przepis;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdecydowanie wpisuje się w moje smaki. Uwielbiam takie połączenia!

    OdpowiedzUsuń
  10. Moje smaki.Uwielbiam gulaszową ,szczególnie z dwóch rodzai mięsiwka i z dodatkiem ketchupu .Pycha

    OdpowiedzUsuń
  11. Koniecznie muszę zrobić po świętach. Dodaje do zakładek ♥

    OdpowiedzUsuń
  12. lubię, nawet bardzo. muszę się do kogoś ładnie uśmiechnąć, a nóż mi przygotuje :)

    OdpowiedzUsuń
  13. oj, gulaszowa to i u mnie jest obłędem.

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwilbiam gulaszową! Robię ją w wersji trochę innej, ale następnym razem zmodyfikuję moją wersję o Twoje dodatki :)

    OdpowiedzUsuń