środa, 21 marca 2012

Smacznie, szybko, chińsko

Dopadł mnie ogromny brak czasu. Dni lecą strasznie szybko, a ja nie mam czasu by odetchnąć.
Nie mam wolnej chwili, by w spokoju zaszyć się w kuchni, by zrobić coś nowego, dobrego do jedzenia. Najlepszym rozwiązaniem w tym momencie są zupy. Gotowane dzień wcześniej, następnego dnia odgrzewane. A dni lecą i lecą...
Wiosna jednak idzie, dni są coraz dłuższe, a ja czekam na letnie słońce, beztroskę i wolny czas.
Dzisiejsza propozycja jest idealna dla osób, które chcą zjeść coś smacznego, nie wymagającego zbytniego nakładu pracy i zbyt dużej ilości czasu.


DANIE CHIŃSKIE



Składniki:

- 2 piersi z kurczaka
- 300 g pieczarek
- 4 ząbki czosnku
- 2 cebule
- 1 łyżka mąki ziemniaczanej
- 1 łyżka curry
- 1 łyżka vegety
- 1 lub 2 łyżki ciemnego sosu sojowego
- 1/2 łyżeczki imbiru

Piersi pokroić w kostkę, dodać rozgnieciony czosnek i mąkę ziemniaczaną. Wymieszać i wrzucić od razu na patelnię z olejem, podsmażyć.
Kiedy wszystko się zarumieni, wyjąć z patelni i na tym samym oleju podsmażyć pieczarki pokrojone w kostkę i cebulę również pokrojoną w kostkę. Dusić do miękkości.
Następnie dodać usmażone mięso, przyprawy, sos sojowy, wymieszać.
Podawać z ryżem.
Smacznego!


24 komentarze:

  1. Wygląda bardzo elegancko i smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglada smacznie, bardzo ladne zdjecia. Staram sie unikac vegety, ale jestem pewna, ze daloby sie ja czyms zastapic :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też ostatnio nie mam zbyt dużo czasu na gotowanie, dlatego cenię sobie dania dobre, lecz ekspresowe:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czas ucieka nam przez palce, dobrze, że przyszła wiosna, może będzie lepiej :) Dania takie bardzo lubię, szybko i na temat :) (tylko ja też jeśli chodzi o vegetę to jestem na nie).

    OdpowiedzUsuń
  5. nie wiem czy talerz taki ogromny,czy porcja za ,,mala,, ,jak dla mnie....cudne danie,pozdrawiam,Maja38.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest całość przygotowanego dania, a tylko jego porcja :) Wyszło tego więcej.

      Usuń
  6. Proste-pyszne! Uwielbiam chinskie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Smacznie, szybko, chińsko i ślicznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam! potrafię jeść nawet codziennie tak przygotowanego kurczaka

    OdpowiedzUsuń
  9. orientalnie - zdecydowanie dla mnie :).

    OdpowiedzUsuń
  10. fajny przepis, zdecydowanie do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z pieczarkami... marzenie! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię takie szybkie dania chińskie, super na obiad :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  13. wygląda zachęcająco, chociaż póki co ryżem jestem objedzona:)

    OdpowiedzUsuń
  14. kurcze szkoda, że z rodziny nikt oprócz mnie nie lubi grzybów :( ale wygląda tak smakowicie to może jednak sie skuszą :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepiękne zdjęcie! I wygląda tak niesamowice apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  16. Przybyłem, zobaczyłem, zrobiłem...i nie wiem dlaczego ale taka kolorystyka mi nie wyszła:/ Danie bardzo smaczne ale chciałem się zapytać jakiego sosu używasz? Moje danie wyszło raczej żółte (od curry i imbiru) mimo dodania ciemnego sosu sojowego TAO TAO

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze nie mam pojęcia dlaczego kolorystyka wyszła inna. Używam dokładnie tego samego sosu (ciemny tao tao). Dodam, że zdjęcia nie były w żaden sposób przyciemniane :) Ale cieszę się również, że danie smakowało :)

      Usuń
  17. Pyszny obiad. Mojemu mężowi bardzo smakowało

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowało :)

      Usuń