piątek, 16 marca 2012

Wiosennie, rogalikowo!

Chyba w końcu przyszła moja ukochana i wyczekiwana wiosna! Dziejszy dzień jest przepiękny. Słońce świeci intensywnie, niebo jest bez żadnej chmurki, a wiatr jest delikatny i ciepły. Czy można chcieć więcej?
Z tej okazji, wpadam do kuchni i rozpoczynam weekend pieczeniem rogalików. Przyznam szczerze, że jeszcze takich dobrych nie jadłam. Są przepyszne nawet na drugi dzień :)

ROGALIKI Z JABŁKOWYM WNĘTRZEM



Składniki:
- 500 g mąki pszennej
- 2 łyżki gęstej kwaśnej śmietany
- 3/4 kostki margaryny mlecznej
- 50g drożdży
- 2,5 łyżki cukru
- szczypta soli
- 3 jajka (2 do ciasta, jedno do posmarowania rogalików przed pieczeniem)
- marmolada jabłkowa (u mnie mus jabłkowy z domowych zapasów)

Mąkę przesiewamy i lekko podgrzaną wysypujemy na stolnicę. Robimy wgłębienie, wkładamy do niego śmietanę, pokrojoną margarynę, pokruszone drożdże. Wbijamy 4 jajka, wsypujemy cukier i szczyptę soli. Mieszamy wszystkie składniki i zagniatamy ciasto.
Ciasto formujemy w kulę, odkładamy w ciepłe miejsce do czasu, aż podwoi swoją objętość.
Gdy ciasto wyrośnie, układamy je na oprószonym mąką blacie/stolnicy i wałkujemy dość cienko. Tniemy na kwadraty (wielkość zależy od tego czy chcemy mieć duże czy małe rogaliki).
Na środek każdego kwadratu kładziemy marmoladę jabłkową, składamy kwadraty na pół po przekątnej, zlepiamy szczelnie ciasto, zawijamy, wyginamy tworząc rogalika.
Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, a wierzch rogalików smarujemy roztrzepanym jajkiem.
Pieczemy w 180 stopniach przez około 35 minut.
Smacznego! :)




Słodkie jabłuszka

12 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie rogaliki. Śliczne :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Kusząco wyglądają;) Dawno już jadłam rogaliki;)

    OdpowiedzUsuń
  3. O, rogaliki! A ja dodałam właśnie na bloga rogaliki z serem :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie wyglądają takie polane lukrem rogaliki z kawałkami jabłka, przypruszone cukrem pudrem...a do tego urocze fioletowe drobne kwiatuszki w tle- jak w bajce!

    OdpowiedzUsuń
  5. Rogaliki nigdy mi się nie znudzą. Bajeczne!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też muszę w końcu się zebrać i upiec, bo na widok Twoich aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. mmm... dawno nie jadłam, Twoje kuszą by je schrupać :)))

    OdpowiedzUsuń
  8. o tak Wiosna jest też moją ulubioną porą, rogaliczki mniam kojarzą mi się z dzieciństwem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. na takie cuda nie trzeba mnie długo namawiać;)zazdroszczę domowych powideł z jabłek!

    OdpowiedzUsuń
  10. oj coś czuje, że jutro czeka mnie pracowity dzień w kuchni :p

    OdpowiedzUsuń
  11. rogaliki : 333


    Mniaam mniam mniam





    http://cojapieke.blogspot.com/http://cojapieke.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń