piątek, 13 kwietnia 2012

Trójkolorowy dzwoneczek

Uwielbiam efektowne dania, wypieki, słodkości. Nie dosyć, że cieszą oko, to zazwyczaj powalają smakiem. Tak jest i w przypadku babki, którą dzisiaj proponuję.
Babka składa się z trzech różnokolorowych warstw, które łączą się smakowo wprost idealnie. Babka jest wilgotna, wygląda ciekawie, a do tego jest bardzo smaczna.
Polecam każdemu :)

TRÓJKOLOROWA BABKA


Składniki:
- kostka "Kasi" bądź innego tłuszczu
- 1.5 szklanki cukru
- 6 jaj
- 2 szklanki mąki
- 1/2 szklanki maku
- 2 łyżeczki kakao (ja daję trochę więcej)
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 6 łyżek oleju

Ukręcić kostkę tłuszczu z cukrem. Następnie dodawać jajka, olej, mąkę i proszek do pieczenia. Miksować na gładką masę. Następnie podzielić masę na 3 równe części.
Do jednej dodać suchy mak, do drugiej kakao, a trzecią pozostawić białą.
Na wysmarowane tłuszczem korytku kładziemy równomiernie warstwy według kolejności: z makiem, z kakao, białe.
Pieczemy w mniej więcej 170 stopniach przez około godzinę i 5 minut.
Voila!
Upieczone posypujemy cukrem pudrem.


13 komentarzy:

  1. Ta warstwa z makiem wygląda bardzo kusząco

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojeeej u mnie ta babka to żołądek:D i mama robi ją idealną!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój ulubiony tulipanek! :)
    Ja z kolei dodaję masę z makiem na górę, wtedy wierch jest tak przepysznie chrupiący! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z makiem chyba jeszcze nie jadłam. Ale wygląda smakowicie. Wszystkie babki są pycha!

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo efektowna babka. pięknie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  6. ziarenka maku w jednej z warstw... już mi się podoba <3

    OdpowiedzUsuń
  7. ale ładna! idealnie wyszedł Ci ten wzorek

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie najbardziej interesowałaby tak część makowa! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię takie baby, są proste i pyszne, pięknie ci wyszła :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń