czwartek, 17 maja 2012

Kapuściana pychota (na słodko-kwaśno)

Pojawiła się młoda kapusta i od razu naszła mnie ochota na moją ulubioną wersję tego warzywa. Tak przygotowana kapusta idealnie komponuje się z młodymi ziemniakami z koperkiem, jajkiem sadzonym. I jestem w niebie :) Polecam każdemu, idealna przystawka (także do mięs).

MŁODA KAPUSTA NA SŁODKO-KWAŚNO


Składniki:
- kapusta
- pół pomidora
- smalec lub planta
- sól
- pieprz
- papryka w proszku
- ocet
- cukier

Kapustę pokroić dość drobno, posolić i podsmażyć na smalcu do miękkości. Wrzucić pomidora, doprawić solą, pieprzem i papryką. Jak kapusta zmięknie dodać na początek 2 łyżki octu i około 2 łyżeczki cukru. Następnie można dozować ocet i cukier według własnych upodobań smakowych (jedni wolą bardziej kwaśno, jedni słodko). Można również dodać koperek.
I voila!
Nic prostszego :)


7 komentarzy:

  1. Ja już od 2 tygodni łakomie spoglądam na młodą kapustę.. Na razie wygrywają szparagi, ale przyszły tydzień oddam kapuście :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. identycznie jak ja ... patrze i patrze na te przepisy i jutro wstawiam duzy gar i gotuje :)

      Usuń
  2. Uwielbiam młodą kapustę. Ostatnio jadłam podobne 'danie', pyszota! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. kapusta<3
    ja dziś robiłam gołąbki ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie kapusta leży na blacie i czeka na swoje 5 minut w kuchni.

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie też kapucha w garnku! MNIAM!

    OdpowiedzUsuń