wtorek, 8 maja 2012

Niezawodna, szybka, przepyszna.

Co takiego?
Nic innego jak Carbonara. Może nie typowo włoska, nie taka jaką własnie włosi robią, ale bardzo pyszna, szybka i prosta do przygotowania. Bazowałam na tym przepisie.

Dopadł mnie ostatanio brak weny jeżeli chodzi o gotowanie. Bazuję na starych, szybkich przepisach. W dodatku z utęsknieniem wyczekuję lata, sezonowych owoców, warzyw, z których można przyrządzać różne cuda. Lato - przybywaj!

CARBONARA


Składniki:
- 200g makaronu (u mnie tagliatelle, bo taki w domu miałam, można zrobić normalnie z makaronem spaghetti)
- kieliszek białego wina (u mnie półsłodkie, bo również takie było w domu)
- 100g wędzonego boczku
- 50g parmezanu
- 2 jajka
- 1 ząbek czosnku
- 50ml śmietanki 12%
- pół cebuli
- sól
- pieprz
- szczypiorek

Makaron gotujemy al dente.
Na odrobinie oleju smażymy pokrojony w niewielkie kawałki boczek. Gdy trochę się podsmaży dorzucamy cebulę. Gdy cebula się zeszkli dolewam białe wino i zostawiam do czasu aż wyparuje.
W tym samym czasie przygotowuje sos. Mieszam ze sobą śmietankę, starty parmezan, jajka, przeciśnięty przez praskę czosnek, sól i pieprz.
Gdy wino odparuje, dorzucamy ugotowany makaron, a następnie przygotowany sos. Energicznie, krótko mieszamy. Pod koniec dodajemy szczypiorek.
Voila!
Pysznie i szybko :)


9 komentarzy:

  1. Wiesz, nigdy w życiu nie robiłam ani nie próbowałam carbonary. Chyba niedługo to zmienię.
    Lato sprzyja kucharzeniu, więcej czasu, więcej owoców, więcej miłości!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, lubie carbonare. Az za bardzo, a to przeciez taka bomba kaloryczna. No ale jak tu sie oprzec takim wspanialosciom?

    OdpowiedzUsuń
  3. Od tego makaronu trudno jest mnie odciągnąć. Pycha :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam!!! Zawsze i wszędzie!!

    OdpowiedzUsuń
  5. trzeba dodawać to wino bo ja bym spróbowała bez wina bo mam te wszystkie produkty ale nie mam wina.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że bez wina tez będzie smakować dobrze :)

      Usuń
  6. wygląda świetnie, aż ślinka leci-na taką pogodę jak dziś, idealna!


    życie & podróże
    gotowanie

    OdpowiedzUsuń