sobota, 26 maja 2012

Pyszna kolacja - czyli po prostu frittata.

Piątkowy wieczór, to dla mnie wolna chwila, moment, który mogę poświęcić dla siebie. Jest to praktycznie jedyny taki czas w tygodniu. Mam wtedy po prostu ochotę na coś dobrego, co nie wymaga ode mnie zbyt dużego nakładu pracy, a co po prostu będzie mi baardzo smakowało. Wybieram więc niezawodną frittatę :)

FRITTATA




Składniki (na patelnię o średnicy mniej więcej 20cm) :
- 3 jajka
- 2 większe pieczarki
- 3 małe ziemniaki
- pół cebuli
- pół czerwonej papryki
- pare plasterków cukinii
- pare kawałków szynki, bądź wędzonej kiełbasy
- kawałek żółtego sera (dobrze by był wyrazisty)
- sól
- pieprz
- zioła prowansalskie
- tymianek
- papryka w proszku

Warzywa (cebulę, paprykę, cukinię, pieczarki) i szynkę/kiełbasę kroimy w kostkę. Nie musi być drobna. Ziemniaki kroimy na grubsze talarki.
Jajka wbijamy do jakiegoś naczynia (kubka np) i roztrzepujemy z solą, pieprzem, ziołami prowansalskimi i tymiankiem.
Na patelni podsmażamy na oleju cebulę, paprykę, pieczarki i cukinię. Gdy się podsmażą, papryka i cukinia zmiękną, dodajemy pokrojoną kiełbasę i ziemniaki. Posypujemy solą i papryką w proszku. Gdy wszystko się zarumieni, wlewamy rozmieszane z ziołami jajka. Zostawiamy by spód się ściął. Na nie ścięty wierzch wysypujemy starty żółty ser. Całość przykrywamy pokrywką, smażymy na wolnym ogniu i czekamy aż wierzch się zetnie. Od czasu do czasu warto poruszyć patelnią, by spód nie przywarł.
Gdy całość jest podpieczona i ścięta, zdejmujemy z ognia (jajko jeszcze trochę dojdzie).
Smacznego! :)



15 komentarzy:

  1. ile wychodzi z tego przepisu kawalkow?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to przepis na mniejszą patelnie (średnica 20cm), a wychodzi tyle kawałków na ile ktoś ma ochotę ją podzielić :) Można zjeść ją w całości, ja jednak pokroiłam ją na ćwiartki (łatwiej wtedy wyjąć frittate z patelni.

      Usuń
  2. Też mam tak w piątek:) Za takim daniem jestem jak najbardziej:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda wspaniale i pewnie tak też smakuje

    OdpowiedzUsuń
  4. Kusząca propozycja:-). Wypróbuję, kiedy wrócę późno do domu i nie będę miała siły na zbyt długie stanie przy kuchni;)

    OdpowiedzUsuń
  5. moj tata nazwalby to omletem ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie wynalazki uwielbiam. Pysznie i kolorowo :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. pyszne danie - wystarczy dodać ulubione dodatki

    OdpowiedzUsuń
  8. ja się często zbieram żeby ją zrobić ale nigdy nie mam pod ręką tylu warzyw i wybieram co innego :p musiało być pyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam frittatę ze wszelkiego rodzaju dodatkami, to idealna okazja do czyszczenia lodówki i stworzenia czegoś naprawdę pysznego :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kurcze, a ja jeszcze nigdy nie jadłam frittaty! Tak mi się Twój przepis spodobał,że na weekend zaplanowałam to danie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. hiszpańska tortilla de patatas ;) Wygląda smakowicie

    OdpowiedzUsuń