poniedziałek, 4 czerwca 2012

Buchty z truskawkami i twarogiem

Kiedy rano zobaczyłam w ogródku dużą ilość czerwonych truskawek, pomyślałam, że nie mogę tego tak zostawić. Oprócz tego, ze skonsumowałam je z rodziną tylko i wyłącznie z cukrem, zrobiłam też przepyszne drożdżowe buchty, które wyszły wprost wyśmienicie.
Potrzeba na słodkie została zaspokojona, a kubki smakowe szalały z radości :)

BUCHTY Z TRUSKAWKAMI I TWAROGIEM





Składniki:
- drożdże świeże (42g)
- 140g cukru
- 500g mąki pszennej
- 100ml mleka
- sól
- 2 jajka
- 140g masła

Nadzienie:
- 250g tłustego twarogu
- 1 jajko
- 150g cukru pudru
- 1 torebka cukru waniliowego
- 350g truskawek
- cukier puder do posypania

Z drożdży, łyżki cukru, dwóch łyżek mąki i 3 łyżek letniego mleka robimy zaczyn i odkładamy go w ciepłe miejsce do czasu aż wyrośnie. Pozostała mąkę przesiewamy do miski, dodajemy szczyptę soli, jajka, resztkę cukru, resztę mleka, wyrośnięty zaczyn i pół rozpuszczonego masła (70g). Wyrabiamy gładkie ciasto (jeżeli jest zbyt klejące, dodajemy mąki), przykrywamy i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.

Twaróg mieszamy z jajkiem, cukrem pudrem i cukrem waniliowym (jeżeli twaróg zrobi się lejący, przesączamy przez sitko). Umyte owoce osuszamy.

Ciasto wałkujemy na płat o grubości około 5mm i kroimy na 24 kwadraty. Na nich układamy twaróg i owoce. Bułeczki sklejamy, smarujemy resztą roztopionego masła i układamy ciasno na blasze z wyższym brzegiem, miejscem sklejenia na spód blaszki.

Pieczemy w nagrzanym piekarniku do 180 stopniu przez około 25 minut. Następnie schładzamy (można zjeść oczywiście ciepłe, ale uwaga na brzuchy!) i posypujemy cukrem pudrem.

Smacznego! :)








Truskawki 2012

23 komentarze:

  1. Ale apetycznie ,fajny ten Twój blog :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. pierwsze zdjęcie rewelacyjne! ale bym kilka sobie oderwała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczne,idealne na każda porę dnia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale puchate! I jeszcze z truskawkami:)! już mam ochotę na to ciacho:)

    OdpowiedzUsuń
  5. To jest właśnie wypiek, który najbardziej kojarzy mi się z latem i wakacjami :)
    Wyglądają świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudne, ma się ochotę zjeść wszystkie!;D

    OdpowiedzUsuń
  7. mmmmm ale smakowicie wyglądają! szkoda żee już jest tak późno bo bym je chętnie sobie zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  8. zgadzam się z Kaś - cukier puder wyszedł pięknie, buchty przepysznie, a ja zazdroszczę ogródka xD

    OdpowiedzUsuń
  9. Mniam :) idealne na piknik :)
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Kolejny raz patrzę na ten przpeis i mam coraz wiekszą ochotę na buchty. Pięknie Ci wyszły!

    OdpowiedzUsuń
  11. Robiłam kiedyś podobne z malinami i bardzo mi smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Te całe truskawki w środku wyglądają wyjątkowo zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Łatwo się w nich zakochać, moje serce zdobyły od pierwszego wejrzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zrobiłam! Rewelacja!!! Bardzo delikatne ciasto. Całość pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowały :)

      Usuń