sobota, 30 czerwca 2012

Malinoowo mi!

W tym roku krzaki malin obdarzyły nas duuużą ilością owoców. Aż cieszą oczy.
Zakradłam się dziś do ogródka i zebrałam pełną miskę czerwonych, dorodnych i smacznych malin. I od razu do glowy wpadł mi pomysł na to, by zrobić pyszne naleśniki. Z malinami właśnie :)

NALEŚNIKI Z MALINAMI I SERKIEM MASCARPONE



Składniki:

Na ciasto naleśnikowe (4-5 naleśników):
- 1 szklanki mąki
- 2 jajka
- 1/4 szklanki śmietanki 12%
- 1/4 szklanki mleka
- 1/4 szklanki wody
- 1.5 łyżki oleju
- trochę cukru zwykłego i waniliowego

Na malinowy farsz:
- 200g malin
- 2 łyżki serka mascarpone
- 1.5 - 2 łyżeczek curku pudru
- trochę cukru waniliowego (lub można dodać samej wanilii)

Dodarkowo:
- cukier puder do posypania
- migdały wiórki

Składniki na ciasto naleśnikowe mieszamy w jednej misce tak, by nie powstały grudki. Musi być gładkie.

Maliny rozduszamy widelcem (nie za bardzo, fajnie jak pozostanie pare większych kawałeczków owoców). Następnie łyżką odcieńczamy nadmiar soku jaki się wytworzył. Dodajemy serek mascarpone, cukier puder i cukier waniliowy. Mieszamy wszystko razem.

Smażymy na patelni naleśniki, nie za grube, nie za cienkie. Następnie smarujemy farszem każdego naleśnika, składamy w nasz ulubiony sposób.
Posypujemy cukrem pudrem i migdałami.

Voila!







14 komentarzy:

  1. perfekcyjne naleśniczki ;) pysznie wyglądają
    zapraszam na www.prettystrawberries.blogspot.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też zajadam się malinami:). Pyszne naleśniki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszne :) , ja niestety malinowe zbiory mam pod koniec lipca dopiero

    OdpowiedzUsuń
  4. jakie to musi być wspaniałe! wygląda znakomicie!

    OdpowiedzUsuń
  5. cudowne!! po proszę jednego, albo dwa! no dobra jak masz więcej to dawaj :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet trochę zostało :) Chętnie bym się podzieliła, bo były naprawdę pyszne! :)

      Usuń
  6. Mmmm malinek zazdraszczam, jeszcze w tym roku nie jadłam.
    A połączenie mascarpone, malin i migdałów to jedno z najlepszych <3

    OdpowiedzUsuń
  7. wiórki migdałowe idealnie pasują do malin!:) jadam podobne naleśniki w łódzkiej naleśnikarni:)

    OdpowiedzUsuń
  8. połączenie migdałów i malin świetnie się sprawdza:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł na letnie śniadanie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudownie wyglądają, aż ślinka cieknie :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Mmmm, pysznosci! Wprosilabym sie na takie sniadanie :)

    OdpowiedzUsuń