czwartek, 7 czerwca 2012

Truskawkowa pychota na zimno

Szaleństwo truskawkowe nadal trwa. Co kilka dni zbieram pełną miseczkę truskawek z ogródka i mimo tego, że są troszkę kwaśne, nadal przepyszne i jedyne w swoim rodzaju. Większość się ze mną zapewne zgodzi, że truskawki to jedne z najlepszych owoców :)
Dzisiaj proponuję bardzo szybkie "ciasto" (nie wiem jak inaczej to nazwać). Potrzebne jest tylko parę składników, a uzyskujemy coś naprawdę pysznego :)

ŚMIETANOWIEC NA BISZKOPTACH Z TRUSKAWKAMI





Składniki:
- 500ml śmietany 30%
- 2 galaretki (truskawkowa i cytrynowa)
- biszkopty
- truskawki

Galaretkę truskawkową robimy według przepisu na opakowaniu. Cytrynową natomiast z mniejszej ilości wody (około 1.5 szklanki). Odstawiamy aby trochę stężały i ostygły. W tym czasie ubijamy śmietanę kremówkę. Jak Galaretka cytrynowa trochę ostygnie i stężeje, dolewamy ją powoli do śmietany cały czas ją ubijając. Następnie wrzucamy pokrojone w ćwiartki truskawki i mieszamy łyżką.
Na dnie tortownicy układamy biszkopty, na to wylewamy naszą śmietanowo-cytrynowo-truskawkową masę. Układamy na niej całe truskawki (jeżeli są duże, to radzę przekroić na pół, lub na ósemki - zależy jak kto lubi) i zalewamy truskawkową galaretką.
Odstawiamy całość do lodówki aby stężała.
Voila!
Proste i pyszne :)









Truskawki 2012

21 komentarzy:

  1. cudeńko ! niedawno publikowałam mamie, na jej blogu, też przepis na śmietanowiec z truskawkami na biszkoptach :) Widać że sezon się zaczął :D
    pozdrawiam,
    Szana :)
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja bratowa zrobiła taki torcik na bierzmowanie córki tylko nie okrągły ale prostokątny. pychota.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja się piszę!!!!:) po proszę kawałeczek?!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. torciki w stylu serników na zimno są bardzo popularne obecnie.
    i cały rok! z każdymi sezonowymi owocami smakują cudownie.

    pięknie wygląda ;]

    OdpowiedzUsuń
  5. wiesz co!!! ale mi smaka narobilas :) mniamusnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie ciasto mogłabym jeść i jeść:)

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam! zwykle robię na serze w wiaderkach, ale taka wersja na kremówce to już w ogóle obłęd smakowy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. looks so easy to prepare and delicious...lovely!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. It's very easy to prepare :) Thank you!

      Usuń
  9. Szybkie, łatwe, smaczne :) uwielbiam takie przepisy :)
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  10. jak dla mnie nie ma lepszego letniego ciasta! jakbym się do niego dorwała, to nic by nie zostało:D

    OdpowiedzUsuń
  11. Szaleństwo truskawkowe z pewnością trwa. Codziennie u mnie nowy pojemnik plus dodaje je do wszystkiego.

    OdpowiedzUsuń
  12. ale mi narobiłaś smaka ;))

    OdpowiedzUsuń
  13. Może taki torcik na zimno to już klasyka, ale za to jaka pyszna, a do tego apetyczne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zrobiłaś mi ochotę na śmietanowiec. Dopisałam składniki do jutrzejszej listy zakupów. Muszę go mieć!

    OdpowiedzUsuń
  15. Narobiłaś mi ochoty na śmietanowiec. W weekend na pewno zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  16. uwielbiam takie ciasta :) twój wygląda wysmienicie :)

    OdpowiedzUsuń