środa, 11 lipca 2012

Aromatyczne polędwiczki z miodem i musztardą

Polędwiczki zazwyczaj przyrządzam duszone w sosie, ponieważ tak najbardziej lubi moja rodzina. Jednak kiedy pewnego dnia jednogłośnie wszyscy stwierdzili, że chcą czegoś innego, zdecydowałam się na połączenie smaków: słodkiego i ostrego. Ostatnio coraz bardziej zaczynam przekonywać się do takich smakowych połączeń i cieszę się, że nie tylko mi smakują takie potrawy.
Propozycja na dziś?
Połączenie miodu i musztardy.

"Życie, sma­kujesz i pachniesz jak miód w miodob­ra­nie. Aro­matycznie, słod­ko, od­ro­binę cier­pko. Trwaj!"

POLĘDWICZKI Z MIODEM I MUSZTARDĄ (wzorowane na TYM przepisie)




Składniki:
- polędwiczki
- sól
- pieprz
- tymianek
- majeranek
- ostra papryka w proszku
- rozmaryn
- oliwa
- 2 łyżki musztardy (u mnie sarepska)
- 2 łyżki miodu
- masło

Polędwiczki kroimyy na 2-3 cm plastry, rozbijamy lekko, posypujemy solą i świeżo zmielonym pieprzem.
Marynata: mieszamy 2 łyżki musztardy, 2 łyżki miodu, sporą ilość tymianku, majeranku, ostrej papryki, odrobinę rozmarynu. Do tak przygotowanej marynaty wkładamy mięso, najlepiej na całą noc, ale jeżeli nei mamy czasu powinno wystarczyć około 20-30 minut. Całość wkładamy do lodówki.
Następnie mięso smażymy do zarumienienia na dużym ogniu, na końcu dodajemy masło do smaku. Na sam koniec posypujemy lekko tymiankiem.
Polędwiczki podajemy z pieczonymi ziemniakami i przystawką (u mnie młoda kapusta, przepis TUTAJ).



12 komentarzy:

  1. Mięso z miodem i musztardą - moje ulubione połączenie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Musztardowo-miodowe smaki w towarzystwie polędwiczki zdecydowanie do mnie przemawiają :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam marynatę musztardowo- miodową:) sprawdza się chyba przy każdym mięsie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie był wczoraj bardzo podobny obiadek;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię takie smaki, pyszny obiad.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nieładnie tak kopiować bez podawania źródeł...Pod tym linkiem identyczny przepis jest od 2005r.: http://kuchnia.o2.pl/przepisy/poldwiczki-wieprzowe-w-sosie-musztardowo-miodowym-p_8723

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli zwrócisz uwagę na moje inne posty, to zawsze podaję źródło z jakiego dany przepis pochodzi. W tym wypadku umknęło to mojej uwadze, ale dziękuję bardzo za naprostowanie mnie. Za moment uwzględnię to w moim poście.
      pozdrawiam

      Usuń
    2. A tak na marginesie jeszcze.
      Jest wiele takich przepisów, które niestety się powielają. Nie jestem w stanie przeszukać całego internetu aby tylko znaleźć coś podobnego do tego, co wklejam :)

      Usuń