poniedziałek, 6 sierpnia 2012

Pomidorowo, czyli aromatyczne leczo

Czy kiedyś wspominałam, że uwielbiam pomidory? Jem je praktycznie przez cały rok, choć tak naprawdę zimą nie są zbyt rewelacyjne w smaku, jednak przyzwyczajenie i miłość do nich wygrywa. Latem, kiedy zachwycają swoją intenstwną czerwienią, bogatym smakiem, soczystością, wprost nie mogę się im oprzeć. W połączeniu z papryką, odrobiną chilli smakują wybornie.
Dziś propozycja idealna na letni obiad, czy też na kolację. Do kromki chleba, ryżu, ale także solo.

LECZO




Składniki:
- około 10 pomidorów (najlepiej sprawdzają się do tego pomidory "Lima" - są podłużne, czerwone i bardzo mięsiste)
- 3 czerwone papryki
- 3-4 kiełbasy (zwyczajne)
- 2 cebule
- sól
- pieprz
- papryka ostra w proszku
- chilli w proszku

Kiełbasę obieramy i kroimy w kostkę. To samo czynimy z cebulą. Paprykę kroimy w większą kostkę, a pomidory na ćwiartki, bądź ósemki (w zależności od wielkości pomidorów).
W garnku, na oleju podsmażamy kiełbasę wraz z cebulą. Po chwili dorzucamy pomidory i paprykę. Dusimy na wolnym ogniu. Dodajemu sól, pieprz, paprykę ostrą i chilli. Dusimy do miękkości (głównie zwracając uwagę na to by papryka była miękka) i do czasu aż pomidory puszczą sok.
Gotowe :)
Zjadamy z kromką chleba, ryżem lub solo.



17 komentarzy:

  1. Dla milosnikow pomidorow (takich jak ja) - pyszna propozycja.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam leczo:) A Twoje wygląda na bardzo smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękne zdjęcia, czerwień tak nasycona, że mogę sobie idealnie wyobrazić, jak mocno pomidorowe i paprykowe jest to leczo.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jedno z moich ulubionych letnich dań. :) Z ryżem albo solo, zawsze dobre.

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam leczo w każdej praktycznie wersji :) pięknie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  6. wczoraj miałam taką zupkę, bo miałam na nią strasznego smaka:) nieźle mnie rozgrzała w taki upalny dzień;) ale co tam i tak takie zupki są boskieeeeeeeeeeee! twoja wygląda bardzo smakowicie

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowne smaki!
    Nie wiem jak to się stało, że zapomniałam o sezonie na leczo!
    Dziękuję za aromatyczną inspirację!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Leczo uwielbiam, a jak patrze na te przepiękne zdjęcia - szczególnie pierwsze to aż zgłodniałam!

    OdpowiedzUsuń
  9. leczo mi sie dzisiaj marzylo ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. Apetyczne zdjęcia:) Uwielbiam leczo!

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne! Kradnę przepis i będę robić. ;)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam leczo, choć robię je zdecydowanie za rzadko. Twoje jest bardzo apetyczne.

    OdpowiedzUsuń
  13. Spotkałam fankę pomidorów ;) Ja Też je Kocham i zajadam się nimi cały rok!!co dziennie!!
    A!!! uwielbiam takie jedzonko, moje smaki, też robiłam niedawno leczo, choć jeszcze nie dodałam na bloga, mogłabym jeść je na okrągło.
    P.S. Ładna czerwień na paznokciach, pasuje idealnie do dania:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie dopiero teraz zauważyłam, że paznokcie pasują do dania. A to było niezamierzone :)

      Usuń
  14. bardzo ładnie podane, dziękujemy za zdjęcie!

    OdpowiedzUsuń
  15. Pięknie wygląda i pewnie lepiej jeszcze smakuje :) Chyba jutro zrobię leczo z Twojego przepisu właśnie :D Moje wersje są na Leczo

    OdpowiedzUsuń