piątek, 7 września 2012

Knedle ze śliwkami

Knedle planowałam już zrobić od dłuższego czasu. Zabierałam się do nich i zabierałam, aż w końcu w sklepie warzywnym zobaczyłam małe, piękne węgierki i nie mogłam się im oprzeć. Kupiłam i dziś wylądowały na talerzu otulone ziemniaczanym ciastem. Pychota :)


KNEDLE ZE ŚLIWKAMI




Składniki:
- 750g ziemniaków
- 150g mąki pszennej
- jajko
- sól
- kilogram węgierek

Dodatkowo:
- masło
- cukier
- śmietana
- cynamon

Ziemniaki gotujemy w mundurkach, obieramy ze skórki, przeciskamy przez praskę. Do zimnych ziemniaków wbijamy jajko, oraz dodajemy przesianą mąkę. Wyrabiamy ciasto, wałkujemy i kroimy na większe wałeczki. Śliwki kroimy na pół, wyciągamy pestki.
Wałeczki rozpłaszczamy na kółka, wkładamy śliwkę do środka i obklejamy ją ciastem. Wrzucamy knedle do osolonej wody (wrzącej) i wyjmujemy gdy wypłyną na wierzch i chwilkę tam popływają. Gotowe knedle polewamy podsmażonym na patelni masłem, śmietaną, posypujemy cukrem i cynamonem.
Voila! :)





12 komentarzy:

  1. Lata nie jadłem knedli na słodko. Co do wykonywania samodzielnie to gustuje raczej w wytrawnych, ale jak ktoś mi poda na stół to słodkie zjem z chęcią :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robisz wspaniałe zdjęcia.
    Knedle? Uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę śliwki, czuję jesień.
    Apetycznie się prezentują, oj zjadłabym :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja na razie pozostaję jeszcze w strefie planowania, ale.. może w końcu i na mnie przyjdzie pora? ; )

    OdpowiedzUsuń
  5. hihi u mnie dzisiaj to samo! wspaniałe knedelki:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie knedle, pyszne są! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale mi narobilas smaku. Tez dzisiaj kupilam sliwki i jutro beda knedle

    OdpowiedzUsuń
  8. apetytu mi narobiłaś, zwłaszcza, że w tym roku jeszcze nie jadłam

    życie & podróże
    gotowanie

    OdpowiedzUsuń
  9. a ile wychodzi knedli z tej proporcji składników ?

    OdpowiedzUsuń