wtorek, 11 września 2012

Sałatka brokułowa, która uzależnia

Brokuły to jedno z tych warzyw, które mogę jeść bez przerwy, o każdej porze roku i dodawać do większości dań jakie przyrządzam. Jednak brokuły w naszym domu są hitem w postaci sałatki. Idealnie komponują się ze słodką kukurydzą, wyrazistym porem, kwaskowatymi ogórkami konserwowymi, a ciekawy wygląd nadaje całości kształt makaronu. Sałatka jest idealna na wszelkie przyjęcia, ale także świetnie sprawdzi się na leniwy wieczór w domu, kiedy mamy ochotę na coś dobrego, co niekoniecznie jest kanapką :)

Chciałam też przeprosić, że teraz na blogu będzie mnie mniej niż w wakacje. Jestem w klasie maturalnej i mimo tego, że gotowanie to dla mnie hobby i odskocznia od codzienności, zwyczajnie nie mam czasu. W końcu matura w pewnym stopniu waży na naszej przyszłości. Nie znaczy to oczywiście, że zupełnie mnie nie będzie. Coś w końcu trzeba jeść! ;)

SAŁATKA BROKUŁOWA




Składniki:
- 1/2 opakowania makaronu lubella farfalline
- 4 ogórki konserwowe
- około 3 cm pora (biała część)
- 1/2 puszki kukurydzy
- pół brokuła
- pieprz
- sól
- majonez do smaku (około łyżka, dwie)

Makaron gotujemy w osolonej wodzie al dente. Z brokułem robimy dokładnie to samo. Gotujemy tak, by nie był za miękki, ale też nie zbyt twardy. Ogórki kroimy w kostkę, por także. Kukurydzę odsączamy.
Do makaronu dodajemy, brokuła, którego dzielimy na mniejsze różyczki. Ja nie dodaję "ogonków", tylko same różyczki, ale to kwestia upodobań. Dodajemy także resztę składników, mieszamy wszystko. Doprawiamy solą, pieprzem i dodajemy majonez.
Gotowe! :)
Szybko i pysznie.



32 komentarze:

  1. uwielbiam brokułowe sałatki ;)))

    OdpowiedzUsuń
  2. UWIELBIAM! Nie ma nic lepszego niż taka sałatka. Mogłabym ją jeść bez końca!

    OdpowiedzUsuń
  3. robię bardzo podobną i wiem, że uzależnia :) to jeden z moich stałych elementów w lunchbox'ie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też uwielbiam tą sałatkę i znika w zaskakującym tempie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. kocham brokuły! na pewno wypróbuję Twój przepis!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mrr, na pewno by mi zasmakowała. Muszą ją zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jedna z moich ulubionych sałatek:-). Pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Brokuły uwielbiam, ale za to pora nie zniosę, więc automatycznie Twoja sałatka odpada :c

    OdpowiedzUsuń
  9. Też uwielbiam brokuły, dzięki za podsunięcie pomysłu:)

    OdpowiedzUsuń
  10. na pewno wprowadzę tę sałatkę do swojej kuchni :)
    uwielbiam brokuły !


    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. ja tez kocham wszystkie salatki z brokułów np z tunczykiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam sałatki :}Twoja wygląda smakowicie! Musze wypróbować:]

    OdpowiedzUsuń
  13. Smakowita! nie robiłam jeszcze brokułowej sałatki.

    OdpowiedzUsuń
  14. robie podbną i wiem cos o tym uzależnieniu;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyglada na taka, co to uzaleznia :)
    I juz teraz zycze powodzenia w przygotowaniach do matury.

    OdpowiedzUsuń
  16. Dawno robiłam sałatki z makaronem, a przecież to taki smaczny pomysł na lunch do pracy. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Oj pamiętam czas maturalny jakby to było wczoraj :) Też uwielbiam brokuła, mogę dodawać do wszystkiego.

    OdpowiedzUsuń
  18. dopiero w sałatce polubiłam brokuły, więc mam do nich duży sentyment :) Twoja wygląda bardzo smakowicie

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajna sałatka, chętnie bym zjadła, chociaż przyznam, że ja brokuły jem tylko zimą, kiedy nie ma innych cudownie pachnących sezonowych warzyw :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Zachęcona reklamą na wizażu zaglądam! Pysznie u Ciebie. I zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak tylko ją zobaczyłam, stwierdziłam, że muszę wypróbować. Genialna! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jaka pyszna sałatka, zjadłabym ją teraz! Trzeba zapisać składniki na listę zakupów!

    OdpowiedzUsuń
  23. uwielbiam takie sałatki :)

    OdpowiedzUsuń
  24. zrobiłam z tego przepisu właśnie przed chwilą mmmmm pyszna jest :)

    OdpowiedzUsuń
  25. a makaron to małe czy te większe kokardki?

    OdpowiedzUsuń
  26. lepiej ją zrobić wcześniej czy tuż przed podaniem?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można zrobić ją dzień wcześniej, posolić i popieprzyć, a majonez dodać następnego dnia ;)

      Usuń
  27. Pyszna sałatka, dziękuję bardzo :)))

    OdpowiedzUsuń