czwartek, 11 października 2012

Ciepłe bułeczki, ciepłe bułeczki!

Od dawna miałam ochotę na domowe, ciepłe bułeczki. Z rozpływającym się na nich masłem, lub płynnym miodem. Przyszedł w końcu dzień, kiedy zebrałam się w sobie i upiekłam te małe cudeńka. Niektóre nadziałam żurawiną, niektóre zostawiłam bez niczego. W każdej wersji były przepyszne i tak naprawdę, żadna nie dotrwała do dnia następnego. Szczególnie, że mieliśmy gości :)
Uważajcie! Nie da się od nich oderwać, ale warto uważać na brzuchy, by nie rozbolały od ciepłego pieczywa ;)

MLECZNE BUŁECZKI Z ŻURAWINĄ*






Składniki:
- około 1 kg mąki
- 80g świeżych drożdży
- 2 szklanki ciepłego mleka (niepełne)
- 3 żółtka + 1 całe jajko
- 1 szklanka cukru
- 1 cukier waniliowy
- 250g margaryny lub masła (roztopione)
- ciut soli
- *opcjonalnie (żurawina, rodzynki, kawałki czekolady, orzechy)

Jajka ucieramy z cukrem+cukier waniliowy.
Do pokruszonych drożdży dodajemy trochę ciepłego mleka, trochę cukru, około łyżkę mąki, wymieszać (musi mieć postać gęstej śmietany). Odstawiamy do wyrośnięcia.
Do utartych jajek dodajemy na przemian: mąkę, mleko, roztopioną margarynę do wyczerpania składników.
Na końcu dodajemy drożddże i wszystko mieszamy drewnianą łyżką lub ręką. Po wyrobieniu odstawiaomy na 1-2h do wyrośnięcia w ciepłe miejsce. Ciasto nie może byż zbyt rzadkie, powinno być trochę bardziej zwarte niż na drożdżowe ciasto, a w czasie wyrabiania staramy się, by było ono ciepłe.
Po 1-2h formujemy małe kulki (w piecu trochę jeszcze urosną, ale jeżeli ktoś woli większe bułki, może oczywiście zrobić większe kulki), możemy je nadziać dżemem (ale pamiętajmy, by bułkę dobrze skleić, bo dżem wypłynie). Ja nadziałam niektóre żurawiną.
Pieczemy jak ciasto drożdżowe. Ja piekłam w 170 stopniach przez około 20-30 minut (ale to zależy od piekarnika). Najlepiej sprawdzić patyczkiem, czy bułki są dobre i uważać, by się po prostu nie spaliły.
Gotowe!





Bardzo przepraszam za kiepską jakość zdjęć, ale były robione wieczorem :)

28 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Chętnie bym się podzieliła... gdyby coś z nich zostało ;)

      Usuń
  2. Uwielbiam domowe bułeczki:) Obawiam się, że u mnie ból brzucha byłby murowany - hahaha;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepyszne. Już mi ślinka pociekła... Kocham domowe pieczywo.

    OdpowiedzUsuń
  4. wyglądają pięknie :) dodaję do obserwowanych :) !

    OdpowiedzUsuń
  5. Oh już czuję ich smak! Z masełkiem! Mmmm

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja pozwoliłem sobie zrobić małą modyfikację i zamiast żurawiny dodałem twardą czekoladę:)
    Bułeczki wyszły wyśmienite!

    OdpowiedzUsuń
  7. Poproszę tę z żurawiną! Jeszcze nigdy nie piekłam bułeczek... Mam tylko zdjęcie torta, zanim pokryłam go kajmakiem: http://i50.tinypic.com/2dsnswx.jpg

    OdpowiedzUsuń
  8. dawno nie piekłam bułeczek, chyba czas to zmienić...:)

    OdpowiedzUsuń
  9. aale mi zrobilas smaka...!:) zjadlabym taka buleczke! a do tego szklanka mleka, mm :)

    OdpowiedzUsuń
  10. chętnie przygarnę jedną bułeczkę ! albo i dwie nawet <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam takie mleczne bułeczki z bakaliami:). Ciepłe smakują najlepiej!

    OdpowiedzUsuń
  12. Narobiłaś mi ochoty na taką bułeczkę. I to jaką!

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam przepraszam ze tutaj, ale przygotowuję badanie na temat zakupu produktów spożywczych i roli reklamy oraz internetu w tej kwestii. Moja prośba: poświęćcie 3-4 minuty i wypełnijcie ankietę z zamkniętymi pytaniami: http://moje-ankiety.pl/respond-31422.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale sliczne i ksztaltne Ci wyszly! Uwielbiam domowe buleczki, szczegolnie cieple :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale śliczne, zjadłam bym taką cieplutką na rozgrzanie brzuszka :p

    OdpowiedzUsuń
  16. Twoje bułeczki są tak idealne że aż się uśmiechają!

    OdpowiedzUsuń
  17. ciepłe domowe drożdżowe bułeczki, czego można chcieć więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  18. cudowne!!!!!!!!!!!!! porywam od razu dwie:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Rozmarzyłam się... do tego szklankę kakaa i jestem w niebie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jakie cudne!
    Ciepłe to moje ulubione do natychmiastowego zjedzenia.

    OdpowiedzUsuń
  21. Poproszę o... dwie! tak pysznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Super te bułeczki :)) Piękne wyszły:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Idealne na śniadanie!! :) A z ciepłym pieczywem to niestety tak jest, ciepłe kusi trzy razy bardziej (w dodatku tak pachnie!!) a potem trzeba pocierpieć :)

    OdpowiedzUsuń
  24. piękne zdjęcia! oj zjadłoby się takie bułeczki ... :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie ma to jak domowy wyrób. :)
    P.S. Śliczne zdjecia. :)

    OdpowiedzUsuń