poniedziałek, 29 października 2012

Kokosowa rozkosz

Czy pisałam już kiedyś o mojej miłości do kokosa? Uwielbiam zarówno smak, jak i jego zapach. W kosmetykach, w jedzeniu, wszędzie. Kiedyś nawet miałam perfumy kokosowe.
Unikałam jednak robienia ciast, w których kokos gra główną rolę. Dlaczego? Zawsze wydawało mi się, że nikt z mojej rodziny nie lubi kokosowych ciast. Jakie było moje zdziwienie, gdy będąc na rodzinnym spotkaniu, wszyscy zachwycali się kokosowym ciastem mojej cioci. Zachwyty nie były bezpodstawne, bowiem ciasto jest naprawdę przepyszne. I jak się okazało, moim najbliższym też zasmakowało. Wzięłam przepis i o to jest!

KOKOSANKA Z WIŚNIAMI




 Składniki:
- 8 jajek
- 1 szklanka mąki
- 2 paczuszki cukru waniliowego (na małą porcję mąki, lub jeden na dużą porcję)
- 5 łyżek cukru
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 kostka tłuszczu
- 300g wiórek kokosowych
- 1 szklanka drylowanych wiśni
- 1 szklanka cukru do białek

Oddzielamy żółtka od białek. Żółtka ucieramy z margaryną, następnie dodajemy mąkę, cukier, cukier waniliowy i proszek do pieczenia. Wykładamy ciasto na blachę, na to wrzucamy wiśnie (odsączone od soku).
Ubijamy pianę z pozostałych białek, wraz z cukrem (1 szklanka). Do ubitych z cukrem białek wrzucamy wiórki kokosowe i mieszamy. Wykładamy masę białkową na ciasto pokryte wiśniami.
Piec około godzinę w 175 stopniach (sprawdzamy potem patyczkiem czy jest dobre, jeżeli nie, to pieczemy jeszcze trochę).
Gotowe :)
Bardzo szybko, pysznie, a ciasto jest równie dobre następnego dnia :)




25 komentarzy:

  1. Dawno nie jadłam dobrego ciasta z dodatkiem kokosu - zapisuję, bo wiśnie w tym towarzystwie nęcą i kuszą;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyobrażam sobie, jak wspaniale musi smakować :) Kokos wiśnie to przepyszne połączenie

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam kokos, i oglądając Twoje ciasto niesamowicie ślinka mi leci :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też lubię kokos, a wiśniami może być bardzo dobry:)

    OdpowiedzUsuń
  5. kocham wszystko z kokosem, więc to ciasto pewnie stałoby się jednym z moich ulubionych:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniałe!
    Mam na nie ogromną ochotę.

    OdpowiedzUsuń
  7. miłość do kokosa całkowicie rozumiem! a ciasto wygląda apetycznie, bardzo apetycznie ! :)

    OdpowiedzUsuń





  8. Przepis dla mnie, mój mąż uwielbia kokosy :)







    P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o matko kokos i wiśnie! mniam mniam mniam
      to się nazywa połączenie idealne:)
      kokos ubóstwiam, a z wiśniami, to boski wypiek!

      Usuń
  9. Słodycz kokosowej bezy musi idealnie pasować do wiśni! Ja zapach i smak kokosu również uwielbiam, a tak jak Ty do tej pory w wypiekach go nie używałam. Trzeba będzie wypróbować kokosu w wypiekach! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Rozkosz to chyba dobre określenie mmmmm!

    OdpowiedzUsuń
  11. Myślę, że i moim najbliższym by zasmakowało to ciasto :).

    OdpowiedzUsuń
  12. podzielam w pełni miłość do kokosa :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam wszystkie ciasta z kokosem! Twój wypiek musi być pyszny!:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam ciasta z kokosem :) Pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja też jestem miłośniczką wszystkiego co kokosowe i mam nawet teraz perfumy kokosowo-ananasowe, są boskie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Doskonale Ciebie rozumiem. Również mam słabość do kokosowych dań i produktów.
    Myślę, że nazwa ciasta jest adekwatna do odczuć smakowych :)
    Pozdrawiam, Tosia.

    OdpowiedzUsuń
  17. jak świetnie wygląda ten cukier na talerzyku;-)chociaż ciasto wygląda milion razy lepiej, a jak smakuje...och mogę sobie wyobrazić ;D

    OdpowiedzUsuń
  18. Twoją miłość do kokosu rozumiem, sama go uwielbiam. I to tak, jak Ty, w każdej odsłonie :) Ciasto wygląda bardzo smacznie, przepis dodaję do ulubionych, może kiedyś go wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. uwielbiam smak kokosa:) wspaniały wypiek.

    OdpowiedzUsuń
  20. dobry pomysł na dzisiejszy dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jadłam podobne ciasto niedawno, pycha ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Oj, musi być przepyszne te ciasto! Kokos też bardzo lubię:) Ładne zdjęcia!!

    OdpowiedzUsuń
  23. Wygląda przepysznie:) a zdjęcia są cudowne:)

    OdpowiedzUsuń