sobota, 24 listopada 2012

Pomarańczowy łosoś z grilla, czyli grill zimą w Twoim domu, dzięki firmie Neoflam! :)



Bardzo lubię letni czas, spędzany na tarasie w towarzystwie przyjaciół, rodziny. Wspólne posiłki łączą i wiążą ludzi. A kto wyobraża sobie lato bez grilla? Chyba nie ma takiej osoby :) Można wyczarować na nim różne pyszności: od szaszłyków, po grillowane warzywa i mięso.
Zimą i jesienią bardzo brakuje mi takich potraw. Dlatego firma Neoflam wyszła mi naprzeciw i wysłała mi patelnię do grillowania.

PATELNIA GRILLOWA MITRA 28 CM






Pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy, jest długa, poręczna rączka, dzięki której można łatwo manewrować patelnią. Jest solidna, elegancka i ładnie leży w dłoni.
W dodatku wielkość patelni nie ogranicza gotującego, bowiem można na niej usmażyć spokojnie 2 większe, bądź 3 mniejsze kawałki mięsa/ryby.

Patelnię z łatwością się myje, jest ceramiczna. Dzięki temu smażone potrawy nie przywierają i można je usmażyć na bardzo małej ilości tłuszczu, lub nawet bez niego. Jest więc idealna także dla osób na diecie, które wystrzegają się smażonych potraw.

Patelnia jest bardzo solidnie wykonana, elegancka, stabilna. Dostępna jest na stoiskach firmy Neoflam, które są rozmieszczone np. w Centrach Handlowych, bądź na ich stronie internetowej: http://www.neoflam.pl/
Polecam każdemu! :)

Przy pomocy tej patelni przygotowałam dziś przepysznego łososia, którym zachwycała się cała moja rodzina.

POMARAŃCZOWY GRILLOWANY ŁOSOŚ



Składniki:
- 2 dzwonka łososia
- 1/2 soczystej pomarańczy (dla mnie najlepsze są takie z charakterystycznymi "dupkami") + trochę startej skórki pomarańczy
- papryczka pepperoni (parę kawałków)
- pieprz
- 2 łyżki oliwy z oliwek
- szczypta imbiru
- słodka papryka w proszku

Dzwonka łososia nasalamy i pieprzymy.

Przygotowujemy marynatę: Do miseczki wyciskamy sok z połowy pomarańczy (bardzo dokładnie) oraz zcieramy trochę skórki. Do tego dodajemy 2 łyżki oliwy, pokrojoną papryczkę (około 1-2 cm pokrojonej w poprzek), imbir, słodką paprykę w proszku. Wkładamy łososia do marynaty przynajmniej na 30 minut.

Zamarynowanego łososia smażymy na patelni grillowej (Neoflam), mocno rozgrzanej, około 3-4 minuty z każdej strony (czas smażenia zależy od preferencji konsumenta :) ).
Gotowe!
Podajemy z frytkami/ziemniakami pieczonymi i surówką (u mnie colesław).





15 komentarzy:

  1. Ależ to smacznie wygląda... :) Na sam widok Twojego łososia cieknie ślinka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takiego łososia jeszcze nie jadłam, ani w lato ani w zimę! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. fenomenalnie grillowany łosoś:) ślinka mi kapie na jego widok!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeeeeej pysznie wygląda, muszę spróbowac łososia w takiej wersji. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Swietna patelnia. Od dluzszego czasu poluje na grillowa patelnie z pokrywka, ale nie moge nigdzie dorwac :(
    A losos wyglada bosko!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda bosko, uwielbiam łososia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie przepadam szczególnie za rybami, ale wygląda baaaaaaaaaardzo intrygująco!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam łososia, a Twój wspaniale przyrządzony:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja Mama ma patelnię grillową i bardzo sobie ją ceni, ja co najwyżej mogę "grillować" w halogenie:) A łososia z chęcią bym zjadła!

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam serdecznie.
    Nominowałam Twojego bloga do Liebster Blog Award. Zapaszam do siebie: http://www.gotowaniezmilosci.pl/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ostatnio trochę eksperymentuje z łososiem, pora wypróbować twój przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  12. wygląda przepysznie uwielbiam łososia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. łosoś wygląda obłędnie. u mnie też papryczka to dodatek obowiązkowy niemal do każdego dania, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń