sobota, 29 grudnia 2012

Sernik z owocami zimową porą? Dlaczego nie! :)

Zima, to czas gdy owocami, które rozpieszczają nasze podniebienie są: mandarynki, pomarańcze. Mimo tego, że uwielbiam ich aromat, smak, soczystość, bardzo brakuje mi sezonowych, letnich owoców. Tęsknię za malinami, jagodami, borówkami, wiśniami. Można się wtedy poratować mrożonkami (własnoręcznie zrobionymi, bądź tymi ze sklepu).

Chciałam w tym roku dodawać Świąteczne przepisy. Wierzcie mi, że chciałam bardzo. Ale dokładnie dzień przed Wigilią, złapała mnie grypa żołądkowa i trzymała aż do wczoraj. Z Wigilijnych potraw, zupełnie nic nie pojawiło się na moim talerzu. Mam nadzieję, że Święta minęły Wam w cudownej, rodzinnej atmosferze, pełnej miłości i wzajemnej życzliwości.
Nie pozostaje mi nic więcej jak życzyć Wam Szczęśliwego Nowego Roku i zaprosić na przepyszny sernik, który podpatrzyłam na TYM blogu :)

SERNIK Z OWOCAMI




Składniki:

Na kruche ciasto:
- 75g zimnego masła
- 160g mąki
- 50g cukru pudru

Na masę serową:
- 100g miękkiego masła
- 200 g cukru 
- 600 g sera białego (zmielić 2-3 razy) 
- 3 jajka
- 2-3 łyżki ekstraktu z wanilii lub ziarenka wyłuskane z połowy laski wanilii

- 2 łyżki mąki ziemniaczanej


Na wierzch:
- mieszanka owoców Hortex (klik), ale wiadomo, że lepsze są świeże owoce (maliny, jagody)


Składniki na spód miksujemy do czasu aż stworzą się okruszki, lub rozcieramy palcami na kruszonkę. Wsypujemy do tortownicy i ugniatamy na dnie i brzegu (na około 3 cm wysokości). Pieczemy w 180 stopniach przez około 12-15 minut aż spód nie będzie złocisty.

Mrożonych owoców nie rozmrażamy.  Masło ucieramy z połową cukru do czasu, aż wytworzy się jasna masa. Następnie dodajemy po łyżce sera i po trochu pozostałego cukru. Ucieramy do czasu, aż cukier przestanie być wyczuwalny. Dodajemy następnie po jednym jajku, miksując na najniższych obrotach przez około 30 sekund po dodaniu pojedynczej sztuki. Na koniec dodajemy wanilię i mąkę ziemniaczaną i przez chwilę jeszcze miksujemy. Masę wykładamy na podpieczony spód, wyrównujemy powierzchnię. Na wierzch wykładamy owoce. Pieczemy ciasto w 160 stopniach przez około 60 minut. Po upieczeniu sernik zostawiamy na 15 minut w piekarniku, po czym wyjmujemy go. Gdy ciasto całkowicie ostygnie wstawiamy je do lodówki na około 8-10 godzin.
Gotowe!





26 komentarzy:

  1. taki letni sernik, aż zamarzyłam za świeżymi owocami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. grypa żołądkowa w święta musiała być strasznym paskudztwem
    a sernik jest cudny, ja na przekór zimie też upiekłam taki z letnimi owocami

    OdpowiedzUsuń
  3. Smakowicie się prezentuje! Zapraszamy do konkursu, do wygrania książka kucharska Roberta Makłowicza wraz z autografem! http://domowe-wypieki.blogspot.co.uk/2012/12/konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio obnosiłam się zez chęcią zrobienia sernika... Chyba mam przepis idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. musi smakować niesamowicie! wygląda cudnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda bardzo apetycznie. Fajnie jest zjeść taki ,,smak lata" w zimowy dzień:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak najbardziej na tak! W zimie przyda się trochę lata, chociażby na talerzu

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo współczuję chorowania w takim czasie..;(.
    Tobie też pomyślności w Nowym Roku :*
    Sernik wspaniały :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sernik marzenie i zawsze to miła odmiana od tych wszystkich świątecznych pierników itd. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. piszę się na Twój sernik!
    i życzę zdrowia z całego serca.

    OdpowiedzUsuń
  11. taki kawałeczek z chęcią bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Spełnienia marzeń z Nowym Rokiem, samej radości każdego dnia i chwili wytchnienia tylko dla siebie. Szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
  13. Sernik zawsze smakuje wybornie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. czego jak czego, ale serniczka nie umiem sobie odmówić ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. lubię takie serniki z dużą ilością owoców! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubię takie na zimno :) często robię takie w wersji mini :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam serniki :) Z owocami jeszcze nie jadłam z wyjątkiem brzoskwiń (które w sumie wydłubałam bo psuły mi smak ciasta). Jednak Twoim serniczkiem bym nie pogardziła ;D

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie robiłam jeszcze takiego sernika :). Wygląda super!

    OdpowiedzUsuń
  19. Obłędny :)
    Czas zastąpić korzenne smaki owocami - teraz już zaczynam czekać na wiosnę :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pewnie zniknął w kilka minut;) Udanego 2013!

    OdpowiedzUsuń
  21. Od razu się robi lepiej i przypomina lato jak sie patrzy na Twój sernik:)


    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  22. Jak tu pięknie !!
    Z pewnością będe powracać ;)
    Obserwuję !
    Pozdrawiam :)

    takeabreakkk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. mmm.. aż się chcę świeżych owców na tym cieście, wygląda bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Wygląda smakowicie, ten sernik z owocami:)

    OdpowiedzUsuń