wtorek, 22 stycznia 2013

Cynamonowe ciasto marchewkowe z żurawiną i orzechami

Długo przymierzałam się do zrobienia ciasta marchewkowego. Słyszałam wiele dobrych słów na jego temat, ale nie mogłam sama siebie do niego przekonać. Chyba bałam się zbyt wyczuwalnego smaku marchewki. Ale w końcu się skusiłam i ani trochę tego nie żałuję! Marchewka jest praktycznie niewyczuwalna, a ciasto jest wilgotne, bardzo puszyste i przepyszne! Polecam każdemu, kto jeszcze nie próbował takowej słodkości. To ciasto będzie smakować nie tylko dzieciom, ale wszystkim dorosłym.
W planach mam jeszcze w najbliższym czasie ciasto z cukinii i buraków. Ciekawe co z tego wyjdzie :)

CYNAMONOWE CIASTO MARCHEWKOWE Z ŻURAWINĄ I ORZECHAMI




Składniki:
- 250g marchwi (startej na tarce o najmniejszych oczkach)
- 5 jajek
- 220g cukru brązowego (można dodać 200g, wtedy ciasto nie jest aż tak słodkie)
- 75g mąki pszennej
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej
- 1 łyżeczka cynamonu
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 125g pokruszonych drobno orzechów włoskich
- 125 g żurawiny suszonej

Marchew ścieramy na tarce o najmniejszych oczkach.
Oddzielamy żółtka od białek, bardzo uważnie, by żółtko nie dostało się do białka.
Żółtka ucieramy z cukrem. Dodajemy przesianą mąkę, mąkę ziemniaczaną, proszek do pieczenia, cynamon. Mieszamy łyżką (nie miksujemy). Dodajemy marchew i całość mieszamy. Następnie dorzucamy orzechy i żurawinę. Również mieszamy.
Ubijamy sztywną pianę z białek, którą dodajemy do wcześniej przygotowanego ciasta. Razem wszystko mieszamy, uważając, żeby nie "zepsuć" piany. Robimy to delikatnie, ale dokładnie. Ciasto dzięki temu będzie puszyste.
Pieczemy w 175 stopniach przez około 55 minut.
Gotowe ciasto możemy posypać cukrem pudrem, zrobić polewę z serka śmietankowego, lub zostawić bez niczego. W każdej wersji będzie smakowało wyśmienicie :)






22 komentarze:

  1. Ja muszę spróbować zrobić ciasto marchewkowe! Twoje wygląda tak pysznie, że sama będę musiała wypróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj koniecznie i daj znać jak smakowało! :)

      Usuń
  2. Bardzo lubię marchewkowe ciasta:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda cudownie! Wpraszam się na kawałek :) Tym bardziej, że nie miałam jeszcze okazji spróbować ciasta marchewkowego...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam, zapraszam! Jest wyśmienite :)

      Usuń
  4. Ja już próbowałam i również bardzo polecam i czekam na więcej warzywnych ciast, do których również się przymierzam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Doskonałe, uwielbiam takie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie miałabym nic przeciwko jakby jeden kawałek tego ciasta jakimś cudem znalazł się teraz u mnie. ;)))

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam marchewkowe ciasta:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Podoba mi sie dodatek zurawiny!

    OdpowiedzUsuń
  9. Prześladuje mnie to ciacho. Chyba w końcu się skuszę.. zapiszę przepis. :)
    Wygląda trochę jak nasz rodzinny ,,amerykański placek'' co jeszcze bardziej mnie zachęca. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda pięknie :)
    Buraczane robiłam - pycha. Cukiniowe ciągle przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  11. jadłem ale bez zurawiny i orzechów ;) pyszne bylo ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Podoba mi się. Upiekę dla mojej rodziny :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam ciasta marchewkowe !

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajnie wygląda, jestem fanem dobrego marchewkowego ciasta :)

    OdpowiedzUsuń