niedziela, 17 lutego 2013

Panierowane polędwiczki wieprzowe

Nie wiem czy Wy kiedykolwiek panierowaliście i smażyliście polędwiczki wieprzowe, ale ja przyznam szczerze, że robiłam to po raz pierwszy. Zwyczajnie znudziły mi się w standardowej wersji praktykowanej u nas w domu, a mianowicie przygotowane w sosie.
Pomysł ten okazał się strzałem w 10! Wyszły bardzo dobre. Zapewne nie raz jeszcze powtórzę ten przepis.
Ja tymczasem zostawiam was z polędwiczkami i zmykam z powrotem do nauki :)

PANIEROWANE POLĘDWICZKI WIEPRZOWE







Składniki (w zależności od ilości mięsa):
- polędwiczka wieprzowa
- sól
- pieprz
- papryka w proszku
- chilli w proszku
- oregano suszone
- trochę przyprawy do kurczaka (ostrej)
- trochę oliwy
- musztarda
- bułka tarta
- jajko
- sezam

Polędwiczki kroimy w plastry (około 1 - 1.5 cm szerokości), następnie rozbijamy. Obsypujemy solą, pieprzem, paprykami, oregano, przyprawą do kurczaka i kapkę oliwy. Mieszamy wszystko razem i odstawiamy do zamarynowania na minimum 3h, a najlepiej na całą noc.
Następnie smarujemy każdy płat mięsa z obu stron musztardą, maczamy w rozbełtanym jajku, a następnie całość wkładamy do bułki tartej wymieszanej z sezamem.
Polędwiczki smażymy na złoty kolor z jednej i drugiej strony.
Gotowe!
Nic prostszego i lepszego :)
Ja podałam polędwiczki z podsmażonymi na patelni, w przyprawach ziemniakami i ogórkiem (bo akurat niczego innego nie było w domu :) ).








12 komentarzy:

  1. Nie praktykowałam, ale sezamowe panierki już robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo lubię panierkę z sezamu i chętnie spróbowałabym jej w połączeniu z polędwiczkami - tak jak u Ciebie, u nas przyrządza się je w sosie

    OdpowiedzUsuń
  3. Hm, faktycznie nigdy nie próbowałam w ten sposób. Wyglądają bardzo apetycznie i chrupiąco :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nieźle to wygląda. Bardzo apetyczne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. obłędnie wyglądają! zjadłabym wraz z talerzem:)

    OdpowiedzUsuń
  6. mhm uwielbiam polędwiczki...dzieki za przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pysznie wyglądają z tym sezamem!:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. muszę spróbować! na pewno pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. wyglądają mega apetycznie!:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Polędwica to moje ulubione mięsko...! I bardzo często ja jadam smażona tak jak kotleta schabowego :) Twoje wygladaja obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. mmmmmmmmm, wyglądają obłędnie:), bardzo chętnie wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń