czwartek, 12 lutego 2015

Ryż w mojej ulubionej wersji!

Ostatnio przyznam szczerze, że miałam małe problemy z wciśnięciem w siebie ryżu. Nie wiem dlaczego, nie mógł mi się przejeść, bo nigdy dużo go nie jadłam. Zawsze miałam wrażenie, że pomimo sporego posiłku, bazującego właśnie na tym produkcie, byłam od razu głodna. Dlatego odstawiłam go na dość długi czas zastępując go kaszą jaglaną, makaronami durum, czy też batatami. Ale ostatnio coś mnie naszło. Jakaś magiczna wewnętrzna siła przekonała mnie do tego, żeby ryż ponownie włączyć do swojej diety i stało się. Totalnie zakochałam się w takim sposobie jego przyrządzania i aktualnie to jedna z moich ulubionych wersji posiłków :)

W tym przepisie ilość warzyw będzie podana orientacyjnie. Sama nie wliczam warzyw do dziennego zapotrzebowania na makroskładniki, dodaję ilość "na oko" i wam proponuję to samo :-) Rodzaj warzyw ponadto zazwyczaj zmieniam. Dzisiaj, pokażę dwie wersje: z brokułami i mieszanką warzyw, w których znajdziemy marchewkę, groszek, por i kalafiora, a druga wersja będzie z pieczarkami oraz cukinią.

RYŻ Z WARZYWAMI I KURCZAKIEM



Składniki główne:
- 50g ryżu basmati
- 100g piersi z kurczaka
- przyprawy: sól, pieprz, przyprawa do kurczaka po węgiersku

Składniki do dowolnej modyfikacji:
- warzywa: brokuły + mieszanka warzyw składająca się z marchewki, pora, kalafiora i groszku + ketchup light bez cukru (60% mniej kcal)
- w drugiej wersji: cukinia i pieczarki

Jeśli chodzi o składniki główne to makroskładniki i kaloryczność przedstawiają się następująco:
- kcal: 280,50
- ilość białka: 25,90g i w tym 22g z głównych źródeł (kurczak)
- ilość tłuszczy: 7,30g
- ilość węglowodanów: 39g z głównych źródeł (ryż)
- + warzywa

Przygotowanie:
Ryż basmati gotujemy według polecenia na opakowaniu. W tym czasie kroimy pierś z kurczaka w kostkę, przyprawiamy przyprawą do kurczaka po węgiersku i smażymy na patelni na tłuszczu beztłuszczowym (pamie), lub możemy usmażyć na oleju rzepakowym (5g), ale musimy wtedy doliczyć około 40kcal do naszego dania :)
Gdy kurczak się podsmaży dorzucamy do niego warzywa, przyprawy i razem wszystko smażymy. Gdy ryż się ugotuje, wrzucamy go na patelnię, wyłączając ogień. Mieszamy wszystko razem na patelni i voila! Gotowe :) Szybko, pysznie :)

3 komentarze: